|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
سینمای مکزیک امسال با یک مستند در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار حاضر، خواهد بود.
 سینمای مکزیک امسال با یک مستند در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار حاضر، خواهد بود.
 
به نقل از هالیوود ریپورتر، «طوفان» ساخته «تاتیانا هوزو» که امسال به عنوان نماینده سینمای مکزیک در جوایز اسکار 2018 انتخاب شده است، مستندی «بی‌پروا» درباره قاچاق انسان و داستان دو زن است که از عواقب سهمناک این پدیده در مکزیک رنج برده‌اند.

آکادمی فیلم مکزیک همچنین اعلام کرد که مستند «طوفان» به عنوان نماینده این کشور در سی‌ودومین دوره جوایز سینمایی «گویا» در کشور اسپانیا نیز انتخاب کرده است.

«تاتیانا هوزو» با ساخت اولین مستند خود با نام «کوچکتیرین مکان» نیز حضور موفقی در جشنواره‌های سینمایی داشت، مستندی قدرتمند که درباره تاثیرات جنگ داخلی در السالوادور بر زندگی روستائیان است.

سینمای مکزیک از دهه 1950 میلادی تاکنون هشت بار به جمع نامزدهای نهایی شاخه اسکار خارجی راه یافته اما هرگز نتوانسته این جایزه را از به دست آورد. آخرین فیلم‌های که از مکزیک نامزد اسکار شدند «زیبا» ساخته «الخاندرو گونزالز ایناریتو» (2010) و «هزار توی پن» به کارگردانی «گیلرمو دل‌تورو» (2006) بوده‌اند.

پیش از این، کشورهای اسپانیا، برزیل، بلغارستان، جمهوری چک، استونی، کوزوو، ایرلند، یونان، مجارستان و اتریش، جمهوری آذربایجان، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، جمهوری دومنیکن، ، فنلاند، گرجستان، آلمان، یونان، مجارستان، عراق، ایرلند، ژاپن، لتونی، لبنان، لیتوانی، لوکزامبورگ، نپال، هلند، نروژ، فلسطین، رومانی، صربستان، کره جنوبی، سوئد، سوئیس، تایلند، ترکیه، اوکراین، ویتنام ونزوئلا نمایندگان خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.

سال گذشته، در مجموع ۸۵ کشور در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز سینمایی اسکار رقابت کردند که در نهایت فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی از ایران برنده اسکار خارجی شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) است و آکادمی اسکار پس از بررسی، فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه را معرفی می‌کند.

ابتدا ۹ فیلم به فهرست بلند راه خواهند یافت و در پایان پنج فیلم به‌عنوان نامزدهای نهایی بهترین فیلم خارجی سال انتخاب می‌شوند.

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (۱۳ اسفند) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین