|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۴
کد خبر: ۱۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
این پمپ بنزین که متعلق به شرکت نفت بود، برای ساخت ایستگاه مترو به شهرداری واگذار شد. اما شهرداری تهران آن را به بخش خصوص واگذار کرد و در حال حاضر این مکان به محل نگهداری سطل های زباله تبدیل شده است.
ساختمان پمپ بنزین دروازه دولت که یکی از قدیمی ترین جایگاه های سوخت باقی مانده در کشور است بعد از واگذاری به بخش خصوصی در معرض تخریب جدی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، پمپ بنزین دروازه دولت که در زمینی ذوزنقه ای به مساحت حدود ۹۰۰ متر بنا شده، یکی از قدیمی ترین پمپ بنزین های کشور باقی مانده از دوره پهلوی دوم و واقع شده در تقاطع خیابان‌های انقلاب و سعدی است.

در گذشته، تهران ۱۰ جایگاه پمپ بنزین داشت که پمپ بنزین شماره ۶ در خیابان سعدی، دروازه دولت بنا شده بود و به احتمال فراوان این ششمین پمپ بنزین شهر تهران بوده که تاکنون معماری آن به همان صورت حفظ شده است.

این پمپ بنزین که متعلق به شرکت نفت بود، برای ساخت ایستگاه مترو در اختیار شرکت مترو قرار گرفت و بعدها مالکیت آن به شهرداری واگذار شد. اما شهرداری تهران آن را به بخش خصوص واگذار کرد و در حال حاضر این مکان به محل نگهداری سطل های زباله تبدیل شده است.

این عمارت اکنون در اختیار کارگران یک شرکت خصوصی است که در زمینه خدمات شهری فعالیت می کنند و به علت عدم رسیدگی، کاشی های هفت رنگ آن در برخی نقاط آسیب جدی و جداره آن به صورت غیر اصولی رنگ آمیزی شده است.

به نظر می رسد برای حفظ این بنای تاریخی اقدامی نشود، شاهد از میان رفتن یکی از بناهای نسل اول معماری پمپ بنزین ها در ایران باشیم.





































ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین