|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۱۷۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
تروریست های سابق اندونزی که تفکرات افراطی خود را رها کرده اند، گروه تکفیری داعش را 'لانه کروکودیل ها' توصیف و اعلام کردند در 'سرزمین دروغ ها'، تروریست ها فقط به دنبال قدرت، پول و زنان هستند.
 تروریست های سابق اندونزی که تفکرات افراطی خود را رها کرده اند، گروه تکفیری داعش را 'لانه کروکودیل ها' توصیف و اعلام کردند در 'سرزمین دروغ ها'، تروریست ها فقط به دنبال قدرت، پول و زنان هستند.

نهاد مبارزه با تروریست اندونزی با تهیه ویدئویی که در آن تروریست های سابق این کشور دیدگاه های خود را در مورد داعش بیان کرده اند، اعلام کرد این افراد با قصد زندگی بهتر به داعش پیوسته بودند.
 
به نوشته تارنمای شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا، اندونزی اعلام کرد که این افراد برای جنگ به داعش محلق نشده بودند و فقط آن را مکانی مقدس تر می دانستند.
 
'لاسمایتی' یکی از این اعضای اندونزیایی سابق داعش، گفت که آنچه دیده اند وحشتناک بوده، و وعده های تروریست ها توخالی است.
 
'دیفانسا' یک عضو سابق دیگر داعش گفت: شرایط آنجا (سوریه) بسیار پیچیده بود. مردمی که داعش نپیوسته اند باید شاکر باشند که دچار لانه کروکودیل ها نشدند، آنجا سرزمین دروغ ها است.
 
وی افزود: زمان، پول و انرژی خود را هدر ندهید. زندگی خود را برای تکیه دادن به داعش از دست ندهید.
 
این تروریست سابق اندونزیایی با آرزوی اینکه داعش به زودی نابود شود، تصریح کرد که هدف تروریست ها تقویت کلام خداوند نیست، خداوند از آنها متنفر است.
 
'نایلا' دیگر تروریست سابق اندونزی، گفت: اینکه آنها را خلافت معرفی کنند به این معنا نیست که آنها خوب هستند. هرگز تصور نمی کردم شرایط آنجا در سوریه تا این اندازه بد باشد.
 
هنگامی که من به آنجا رسیدم، رفتارشان بدتر از حیوانات بود.
 
این افراد به دلیل اینکه قوانین داخلی اندونزی را نقض نکرده اند، در بازداشت به سر نمی برند.
گفته می شود حدود 800 اندونزیایی با سفر به سوریه به تروریست ها پیوسته اند تا در آنچه که خلافت به اصطلاح اسلامی نامیده می شود، زندگی کنند.
 
'دیفانسیا' تصریح کرد: هنگامی که مساله زنان مطرح می شود، کاملا آشکار است، خودم این شرایط را مشاهده کردم. هنگامی که من و خانواده ام به اینجا رسیدیم، اعضایی که مجرد بودند، هدف تروریست ها قرار گرفتند.
 
وی افزود: آنها این عمل را ازدواج جهادی می دانند و برای مردمی که آنجا زندگی می کنند، ازدواج کردن یک رقابت است.
 
این زن اندونزیایی گفت: آنها تا چهار بار ازدواج می کنند و سپس طلاق می دهند و باز هم ازدواج می کنند. مشخص نیست آنها چند بار ازدواج می کنند.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: دخترهای باکره ای که برای نخستین بار ازدواج می کنند، از داعش پول دریافت می کنند.
 
'هیرو' مرد اندونزیایی نیز که تجربه حضور در سوریه را دارد در سخنانی گفت: در وسط روز بچه هایی را مشاهده کردم که در خیابان ها با سر بریده بازی می کردند.
 
وی گفت: ما آنجا همواره با فشار روانی روبرو بودیم. نگران بودیم و اگر خطایی می کردیم، تنبیه می شدیم.
 
مقامات اندونزیایی امیدوارند ویدئو تهیه شده با مشارکت این اعضاء سابق داعش بتواند با پیام های تبلیغی این گروه تروریستی مقابله کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین