|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۷۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
بیان آن همه سارقی که دستبند به دست در کنار اموال مسروقه مکشوفی حضور داشتند، جوانی بود که او را سلطان زانتیا می خواندند.
 بیان آن همه سارقی که دستبند به دست در کنار اموال مسروقه مکشوفی حضور داشتند، جوانی بود که او را سلطان زانتیا می خواندند.

هفته جاری در قالب اجرای طرح رعد توسط پلیس، بسیاری از سارقان خودرو و مالخران به دام افتادند. بسیاری از این سارقان افراد سابقه داری بودند که سابقه ده ها مورد سرقت را در کارنامه خود داشتند.

یکی متخصص سرقت پراید بود و دیگری تخصصش در سرقت کامپیوتر خودرو. دیگری در یک چشم بهم زدن با 206 در افق محو می شد و یکی دیگر از مشتریان مدل ضبط و باند می پرسید و یک روزه به آنها تحویل می داد.

اما در میان همه آنها جوانی بود که مالخران او را سلطان زانتیا صدا می زدند. اسم کاملش را نه خود به ما گفت و نه ماموران. تنها گفتن که می توان نام او را در رسانه ف. ح ذکر کرد.

با آقای ف که همکلام شدیم گفت 7 فقره سرقت خودرو در کارنامه دارد که 6 فقره آن سرقت خودروی زانتیا بوده است.

در همین حال که آقای ف برای ما از تعداد سرقت هایش می گفت، افسر پرونده سری تکان داد و با خنده ای گفت: دوغ میگه، خیلی بیشتر از اینها بوده!

آقای ف را متخصص سرقت زانتیا می دانند. او مدعی است که در 2 دقیقه اقدام به باز کردن قفل در، فرمان و روشن کردن زانتیا می کند.

آقای ف که مست و پاتیل بود، حوصله سوال جواب ها را نداشت و با پرخاشگری گفت: چی میخوای از جونم؟

افسر پرونده اما گفت که سلطان زانتیا 8 بار دیگر هم به جرم سرقت زانتیا بازداشت شده است.

نکته جالب در سابقه آقای ف این بود که هر بار با قید وثیقه آزاد شده و باز با زانتیای دیگری به دام افتاده است.

آقای ف چگونه به دام افتاد؟
سلطان سرقت زانتیا برای 2 ماه تمام ماموران را سرکار گذاشته بود و کسی نمی توانست ردی از او بگیرد اما در یکی از روزهای گرم تابستان بعد از سرقت یک دستگاه زانتیا در حال حرکت در اتوبان تهران – کرج با فرمان ایست پلیس روبرو شد.

آقای ف به دستور پلیس توجه نکرد و پا روی پدال گاز فشرد و سعی در فرار داشت. ماموران نیز با تیراندازی های پیاپی سعی در توقف خودرو داشتند ولی در نهایت او توانست با حرکت خلاف جهت در اتوبان از دست پلیس بگریزد.

نهایتاً مجرم دو ماه بعد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد؛ اگرچه مجرم به سرقت خودرو اعتراف می کند اما در دادن آمار و ارقام سرقت صداقتی نشان نمی دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین