|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۷۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
نخست وزیر انگلیس طی دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت برجام تاکید کرد.
 نخست وزیر انگلیس طی دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت برجام تاکید کرد.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس امروز (پنجشنبه) طی دیدار با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه ایالات متحده بر اهمیت توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی خانم می به خبرنگاران گفت: «آنها درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کردند. نخست وزیر بر اهمیت برجام در ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.»

وی همچنین افزود: «آنها (می و تیلرسون) همچنین درباره کره شمالی و تداوم فعالیت‌های ثبات‌زدایش صحبت کردند. آنها درباره اهمیت اینکه جامعه جهانی برای فشار آوردن روی رژیم این کشور، همکاری کند، تاکید کردند.»

پیشتر بلومبرگ گزارش داده بود تیلرسون در تلاش است تا سه کشور اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای با ایران را به تمدید محدودیت‌های این توافق راضی کند.

به گفته منابع مطلع، دیپلمات‌های آمریکایی به مقامات اروپایی رجوع کرده‌اند تا ببینند آیا آنها به آمریکا در درخواست برای تمدید محدودیتهای اعمال شده بر غنی سازی اورانیوم می‌پیوندند یا نه چرا که این محدودیتها طبق توافق هسته‌ای سال 2015،  در سال 2025 و 2030 منقضی خواهد شد.

بلومبرگ نوشته بود وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقامات ارشد دولت معتقدند که باقی ماندن در توافق در نهایت بهتر از ترک کردن آن است چرا که به طور گسترده‌ای این طور برآورده شده و دیده می‌شود که ایران به متن توافق پایبند بوده است اما آنها همچنان باید ترامپ را متقاعد کنند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین