|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۷۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
تروریسم، فرقه گرایی و ویرانی کشورها در دانش نامه آنها به شرافت و پیروزی تبدیل شده است. این شرافت که ما از آن مبرا هستیم، مبارکتان باشد. خدا را شکر به خاطر نعمت عقل.
 وزیر دولت قطر در امور خارجه در سخنرانی نشست اتحادیه عربی در سطح وزرای خارجه، ایران را کشوری شریف توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، به نقل از المواطن، صد و چهل و هشتمین نشست اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه دیروز ظهر در قاهره برگزار شد، در این نشست سلطان بن سعد المریخی، وزیر دولت قطر در امور خارجه گفت: ما را به ارتباط با ایران متهم می‌کنند. به خدا قسم که ایران ثابت کرد که یک کشور شریفی است. ایران ما را مجبور نکرد که در فلان جا سفارتمان را باز کنیم و در فلان جا سفارتمان را ببندیم، ما فقط به خاطر همراهی با عربستان سفیرمان را از تهران بازگرداندیم و امروز سفیرمان را به تهران بازگرداندیم زیرا دیدیم که شماها انسان‌های حقیقی و واقع بین نیستید.

احمد قطان، سفیر عربستان در مصر و نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب در واکنش به سخنان وزیر قطر مدعی شد: وزیر قطری می‌گوید که ایران کشور شریفی است، به خدا این حرف مضحک است.

وی با طرح ادعاهایی علیه ایران و آن چه آن را توطئه و دخالت ایران در کشورهای خلیج (فارس) از جمله کویت و بحرین  و همچنین ادعای سوزاندن سفارت کشورش در ایران عنوان کرد، ادامه داد: این راه و روش قطری‌ها است و امروز می‌گویند که با ما همراهی و همدردی می‌کنند، ما نمی‌خواهیم کسی ما را همراهی کند و به حول و قوه خدا هر کس بخواهد به عربستان تعرض کند ما می‌توانیم جلوی او را بگیریم. ایران مبارکتان باشد و ان‌شاءالله به زودی پشیمان خواهید شد.

 ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور خلیج (فارس) نیز در واکنش به سخنان وزیر قطری در صفحه توییتر خود با طرح این سوال که در مورد کدام شرافت صحبت می‌کنید؟  ادعا کرد: تروریسم، فرقه گرایی و ویرانی کشورها در دانش نامه آنها به شرافت و پیروزی تبدیل شده است. این شرافت که ما از آن مبرا هستیم، مبارکتان باشد. خدا را شکر به خاطر نعمت عقل.

وی همچنین در بیت شعری نوشت: گذر روزها همه چیزهایی را که نسبت به آن‌ها نادان بودی خواهد فهماند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین