|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۷۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
وزیر مشاور قطر در امور خارجه در سخنان خود در نشست وزرای خارجه عرب در قاهره اعلام کرد: هدف کشورهای تحریم کننده از مقابله با تروریسم به تغییر نظام در دوحه بدل شده است.
نشست شورای وزرای خارجه عرب برگزار شد.

 به نقل از سایت اینترنتی النشره، وزیر مشاور قطر در امور خارجه در سخنان خود در نشست وزرای خارجه عرب در قاهره اعلام کرد: هدف کشورهای تحریم کننده از مقابله با تروریسم به تغییر نظام در دوحه بدل شده است.

همزمان، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه گفت: چهار کشور (عربستان، امارات، بحرین و مصر) تدابیری را برای حفاظت از خود در مقابل فعالیت‌های قطر که این کشورها را هدف قرار می‌داد، اتخاذ کردند. بحران کنونی نیز باعث شده است که قطر از حمایت از تروریسم بازداشته شود که این مساله به بهبود اوضاع در چند کشور عربی انجامیده است.

از سوی دیگر، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در نشست وزرای خارجه عرب اعلام کرد که تلاش‌ها در اتحادیه عرب برای پشت سر گذاشتن بحران‌ها در منطقه ادامه می‌یابد.

در همین حال ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در سخنان خود در این نشست، گفت: شکست تروریسم اولویتی است که ارزش‌های ما برای تحقق امنیت برای ملت‌هایمان آن را تحمیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که اردن دست به تلاش‌هایی برای انجام اقدامات کارآمد جهت حل و فصل نزاع فلسطین و اسرائیل می‌زند.

وزیر خارجه اردن، گفت: اسرائیل به گام‌های یک جانبه‌اش برای تغییر اوضاع جمعیتی در قدس ادامه می‌دهد و حفاظت از قدس یک واکنش علیه بحرانی موقت نیست بلکه ایمان به مساله‌ای است که نمی‌توان از آن شانه خالی کرد.

الصفدی گفت که اردن با تلاش‌های اسرائیل جهت یهودی سازی قدس برخورد می‌کند.

در این نشست ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق نیز نسبت به پیامدهای برگزاری همه پرسی کردستان بر عراق و منطقه هشدار داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین