|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۱۷۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می گوید: روز پنجشنبه، ۱۶شهریور، رکورد مصرف ۱۰۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور زده شد.
 مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می گوید: روز پنجشنبه، ۱۶شهریور، رکورد مصرف ۱۰۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور زده شد.

سید محمدرضا موسوی خواه اعلام کرد: پیش از این، بیشترین مصرف بنزین مربوط به روز ۱۲ فروردین ماه امسال و با حجم ۱۰۲ میلیون لیتر بود و رکورد بیشترین مصرف در سال‌های گذشته، نیز به ۱۲ فروردین ماه ۹۵ با ثبت ۱۰۵.۹ میلیون لیتر مربوط می‌شود.

وی با بیان این‌که مصرف بنزین امسال از ابتدا تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۸.۴ درصد افزایش یافته است، افزود: امسال تاکنون به طور میانگین روزانه ۸۱.۲ میلیون لیتر بنزین مصرف شده که این رقم پارسال ۷۴.۹ میلیون لیتر بوده است.

مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف در دوره مورد بررسی در شهریورماه ۹۶ نسبت به دوره مشابه پارسال، گفت: میانگین مصرف بنزین شهریورماه پارسال ۸۰,۶ میلیون لیتر در روز و میانگین مصرف شهریورماه امسال تاکنون ۸۸.۳ میلیون لیتر در روز بوده است.

موسوی خواه، آخرین ماه تابستان و همزمانی آن با تعطیلات عید سعید قربان و عید غدیر خم را از دلایل ثبت رکورد جدید مصرف بنزین برشمرد.

وی ادامه داد: افزون بر این‌که شهروندان در شهریورماه سفرهای بیشتری دارند، در کنار آن آغاز سال تحصیلی در چند روز آینده هم سبب افزایش ترددهای شهری هموطنان و در نتیجه افزایش مصرف بنزین می‌شود.

مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به آغاز عزاداری‌های ماه محرم از چند روز آینده، گفت: برآورد ما این است که در این ایام مصرف بنزین به میانگین روزانه ۸۱ میلیون لیتر در روز برسد.

موسوی خواه با بیان این‌که در شهریورماه نیز شاهد سفر حجاج بوده‌ایم، گفت: میانگین مصرف سوخت هوایی (سوخت جت) از ابتدای امسال روزانه ۵.۲ میلیون لیتر بوده است که تاکنون در شهریورماه ماه به ۵.۶ میلیون لیتر رسید.

وی همچنین درباره مصرف نفت سفید و گاز مایع در کشور گفت: با آغاز عزاداری‌های ماه محرم، بدون شک مصرف این دو فرآورده نیز افزایش می‌یابد که برای تامین مستمر و پایدار، ذخیره سازی مناسبی برای گاز مایع انجام شده است.

به گفته مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ذخیره مناسب گاز مایع (حدود ۷۰ درصد) در خراسان رضوی، ساری، اصفهان، تهران و بندرعباس بخشی از تمهیدات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این ایام بوده است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت مطلوب گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون ظرفیت استفاده از سی‌ان‌جی در کشور ۴۰ میلیون متر مکعب در روز است که تنها روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب از این رقم استفاده می‌شود.

موسوی خواه با اشاره به مزایای اقتصادی و هزینه کمتر استفاده از سی ان جی و همچنین پاک بودن این سوخت گفت: شهروندان محترم می‌توانند در کنار بنزین، از سی‌ان‌جی بهره بیشتری ببرند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین