|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۷۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
نیروهای ارتش سوریه عملیات خود در حومه شرقی حماه را ادامه دادند و سطح تسلط خود بر منطقه را با تصرف روستای مسعود گسترش داد. تروریست‌های داعش که از شهرک عقربات گریخته بودند در این روستا مخفی شده بودند.
 ارتش سوریه و هم‌پیماناش در حومه جنوبی دیرالزور پیشروی کرده و کنترل مناطقی را در دست گرفتند در حالی که خود را برای عملیات در داخل شهر آماده می‌کنند.

 به نقل از پایگاه خبری العهد، ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به عملیات خود در حومه جنوبی دیرالزور ادامه داده و تپه‌های ۱۷ را در دست گرفتند. در این عملیات تعدادی از تروریست‌های داعش کشته و زخمی شدند.

نیروهای دولتی سوریه به فرماندهی سهیل الحسن "النمر" از ردو فرات در دیرالزور عبور کرده و کنترل مقرهایی را در کرانه شرقی رود فرات در دست گرفتند. پیشروی نیروهای دولتی سوریه همزمان با پیشروی نیروهای "سوریه دموکراتیک" در این مناطق صورت می‌گیرد.
درگیری‌ها در نزدیکی چاه‌های نفت دیر الزور

در حال حاضر درگیری‌ها در دیر الزور بسیار نزدیک به میادین نفتی پراکنده در دو طرف رود فرات است. در چند کیلومتری جنوب محله‌های شرقی شهر دیر الزور در هم‌جواری کرانه شرقی رود فرات دو میدان نفتی الجفر و کارخانه گاز کونیکو واقع است در حالی که میدان نفتی العمر در حدود ۴۰ کیلومتری جنوب در همین خط قرار دارد. پالایشگاه نفتی المهاش در شمال مقر تیپ ۱۳۷ واقع است که ارتش محاصره آنها را شکست در حالی که سعی می‌کند میدان نفتی التیم واقع در غرب فرودگاه نظامی دیر الزور را حفظ کند. محاصره فرودگاه نیز روز شنبه شکسته شد.

ارتش سوریه میدان نفتی الهام را حفظ کرده و درگیری‌ها در جنوب التیم ادامه دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، قرار است نیروهای نظام مرحله جدیدی از عملیات نظامی خود را از طریق پیشروی در اطراف شهر از دو سمت شمال غربی و شرقی شروع کنند در حالی که درگیری‌ها در داخل شهر به منظور تسلط بر کل شهر که نیمی بیشتر آن دست داعش است، رخ داده است.

در حالی که نظام دایره امنیت نیروهای مستقر خود در غرب شهر تا میدان پانوراما و جنوب غرب آن در نزدیکی فرودگاه نظامی را ادامه می‌دهد منابع میدانی در دیر الزور به الشرق الاوسط گفتند، در سایه وجود شاخص‌هایی مبنی بر اینکه نظام سوریه حملات جدیدی را برای بیرون راندن داعش از محله‌های دیر الزور آغاز می‌کند درگیری‌های اندکی در محله‌های داخلی رخ داده که مهمترین آن محله فرودگاه قدیمی، الخسارات، خیابان کورنیش و محله الحویقه در شمال شهر است.
پیشروی ارتش در حومه شرقی حماه

ارتش سوریه کنترل روستای مسعود در حومه شرقی السلمیه را در دست گرفت.

نیروهای ارتش سوریه عملیات خود در حومه شرقی حماه را ادامه دادند و سطح تسلط خود بر منطقه را با تصرف روستای مسعود گسترش داد. تروریست‌های داعش که از شهرک عقربات گریخته بودند در این روستا مخفی شده بودند.

گسترش تسلط ارتش سوریه بر شرق کوه شاعر در حومه حمص شرقی

نیروهای ارتش با شدت عملیات خود در حومه شرقی حمص توانستند و دامنه نفوذ خود در شمال و غرب جبال بلعاس در شرق جبل شاعر در حومه شرقی حمص را گسترش دهند.

روز دوشنبه کاروان‌های انسانی حامل ۷۰۰ تن مواد غذایی به شهر دیرالزور رسیدند.

خبرگزاری سانا اعلام کرد که ۹ کامیون حامل ۷۰۰ تن مواد غذایی وارد دیرالزور شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین