|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۸
استقبال کم‌نظیر از یادگار امام در خمین
کد خبر: ۱۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
آیت‌ا... سيدحسن خميني پس از حضور در گلزار شهدای خمین با حضور در جمع مردم خمين گفت: نام شهر خمين با نام ايران، تاريخ مسلمانان و تاريخ جهان اسلام گره خورده است و در جهان جاودانه باقي خواهد ماند.
ديروز خمين سراسر عشق بود و ارادت. ديروز چهره این شهر مانند روزي بود كه امام خميني(ره) گام در آن مي‌گذاشت، ديروز يادگار امام به خمين رفت و شاهد لبخند مردمی بود که به استقبالش آمده بودند.



آنها با شعارهایشان پاسخ كوبنده‌اي به کسانی دادند كه مي‌گفتند با حضور سيدحسن خميني امنيت قابل تامين نيست و چه زيبا بود آنگاه كه جمعيت بصورت هماهنگ با هم فرياد زدند: «دسته گل محمدي، به شهر ما خوش آمدي»، «سلام بر روح خدا خميني/ بنيانگذار نهضت حسيني» و «سيدحسن؛ اندر وطن خوش آمدي» و «صلي علي محمد‌/ ‌بوي خميني آمد»، «امروز‌، روز بعثت رسول‌ا... است/ ‌ميهمان شهر امام، فرزند روح‌ا... است»، «خاندان خميني افتخار كشورند‌/‌ سيدحسن خميني تو نور چشم مايي» و «صلي علي محمد/‌ حامي رهبر آمد.» ديروز بوي عطر گلاب كوچه پس‌كوچه‌هاي خمين را پر كرده بود، عطر آشنايي بود؛ چنانكه سال‌ها پيش با ورود حضرت امام به خمين هم رايحه اين عطر به مشام مي‌رسيد. ديروز در مبعث خجسته نبي مكرم اسلام(ص) می‌شد در چشم و سيماي يكايك مردم زادگاه امام(ره) نشانه‌هاي ارادت و علاقه به خاندان پيرجماران را مشاهده كرد. كودكان از بزرگ‌ترهاي خود آموخته بودند بيت حضرت امام كه بودند و چه براي آينده آنها كردند؛ پس با در دست داشتن تمثال امام راحل(ره) و سيداحمد خميني ياد آن دو عزيز سفر كرده را در خاطره‌ها زنده كردند. بانوان با دود كردن اسپند و پخش شربت و شيريني، حضور نوه گرامي امام را گرامي داشتند. چهره‌ها همه خندان بود و مردم اين خطه از كشورمان به خود مي‌نازيدند كه ميزبان يادگار امام هستند. ازدحام مردم در ميدان 15خرداد شهر خمین -محل استقبال از نوه گرامي امام خميني(ره)- براي مشاهده سيماي وي موج مي‌زد. مردم خمين با در دست داشتن شاخه‌هاي گل و پرچم سه‌رنگ ايران و تصاويري از امام راحل(ره)، روز سه‌شنبه همزمان با عيد مبعث از حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني كه براي شركت در كنگره شهيد مصطفي خميني، فرزند حضرت امام به خمين سفر كرده، استقبال پرشوري به عمل آوردند.

نام خمين با تاريخ جهان اسلام گره خورده است

آیت‌ا... سيدحسن خميني پس از حضور در گلزار شهدای خمین با حضور در جمع مردم خمين گفت: نام شهر خمين با نام ايران، تاريخ مسلمانان و تاريخ جهان اسلام گره خورده است و در جهان جاودانه باقي خواهد ماند. یادگار امام در ميان خيل جمعيت مردم شهيدپرور خمين در مقابل بيت تاريخي امام خميني(ره) افزود: خمين يك شهر، يك قطعه از جغرافيا و يك تاريخ نيست، بلكه خمين قطعه‌اي از عشق تك‌تك مردم جهان به صاحب امروز حضرت محمد مصطفي(ص) است. وي تاکید کرد: خمين ملجا و مرجع نگاه‌هاست؛ از جنوب آفريقا تا شرق جهان اسلام و هر جايي كه استقلال‌طلبي، آزادي‌خواهي و مبارزه با ظلم و استبداد هست؛ چون نام امام خميني(ره) هست. سیدحسن خمینی اضافه کرد: امام بزرگوار ما كه افتخارش تمام شهرها و ديارها را در برگرفته و موجب شد كه امروز مورد محبت شما قرار گيرم، روزي از ميان همين مردم و خشت‌هاي اين شهر گذر كرده است. وی اظهار كرد: پدر حضرت امام(ره)، در ميان پدران شما زيسته و مرجع آنها در اين خطه بوده و در بين همين مردم به شهادت رسيد. یادگار امام خاطرنشان کرد: همت استاندار و مسئولان استان معطوف براي حل مشكلات اين شهرستان باشد و بكوشيم كه مهم‌ترين مشكل خمين يعني بيكاري جوانان حل شود. نوه بزرگوار امام خميني(ره) افزود: شهرستان خمين با وجود جمعيت بالا در استان مركزي، سهم كمي از اعتبارات استاني و ملي دارد بنابراين اقتضا مي‌كند هم دولتمردان و هم مجلس عنايت ويژه به موضوع اشتغال جوانان اين خطه داشته باشند. وي ادامه داد: استاندار مركزي معتقد است با راه‌اندازي صنايع در شهرستان خمين بخش مهمي از مشكلات بيكاري رفع خواهد شد. سیدحسن خمینی با اشاره به مشكل كمبود آب در شهرستان خمين بيان داشت: اين شهرستان با محوريت كشاورزي نياز ضروري به آب دارد و بايد براي رفع اين مشكل تلاش كرد و همچنين چشم به رحمت الهي داشته باشيم. يادگار امام با اشاره به سالروز مبعث رسول اكرم(ص) گفت: نبي مكرم اسلام(ص)، كامل‌ترين و بهترين دين را براي بشريت به ارمغان آورد.


عقلانيت در كنار ايستادگي اهمیت دارد

صبح پنجم خرداد بود كه نمايندگان مجلس از بهارستان، مسير حرم بنيانگذار انقلاب را طي كردند تا ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل به رهنمودهاي يادگار امام هم گوش دهند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نیز همه را به گرمي پذيرا شد. وی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر امام‌خميني(س) در جمع رئيس، هيات رئيسه و جمع كثيري از نمايندگان مجلس پشت تريبون رفت و براي آنها يادآور شد چه بايد باشند تا در خط امام گام بردارند.

ريشه‌هاي انقلاب در خانه‌هاي محرومين است

يادگار امام خطاب به نمايندگان مجلس «توجه به محرومين» را از وظايف آنان دانست و تصريح كرد: ريشه‌هاي انقلاب در خانه‌هاي محرومين جامعه است و توجه به محرومين يكي از وصاياي دايمي امام به همه ما بوده است. بنابراين بهتر است اين مساله را به يكديگر تذكر دهيم و سعي كنيم نيت خير را نيز در اين راه فراموش نكنيم. حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني گفت: درسي كه ما مي‌توانيم از امام بگيريم، توأمان كردن ايستادگي و عقلانيت است، چرا كه فروگذاشتن هر يك از اينها ما را به پيروزي نمي‌رساند. وی ضمن اشاره به رنج‌هاي بسياري كه پيامبر اكرم(ص) در صدر اسلام تحمل كرده‌اند، اظهار کرد: مطالعه‌اي كوتاه در زندگي پيامبر(ص) انسان را با شخصيتي مواجه مي‌كند كه ذره ذره رفتارهايش لرزه بر وجود آدمي مي‌افكند. درست است كه امروز به آساني نام او را مي‌بريم اما مطالعه زندگي ايشان نشان مي‌دهد كه وجود مبارك آن حضرت رنج و آزار بسياري تحمل كرده است. يادگار امام ضمن اشاره به اينكه پيروزي از دل ايثارگري‌ها و مقاومت‌ها بيرون مي‌آيد، بیان داشت: اگر حضور مرد بزرگي كه امروز كنار مرقدش ايستاده‌ايم نبود، همه ما نيز كه در جمهوري اسلامي جايگاهي داريم و قصدمان اين است كه از اين جايگاه در راه خدا و در مسير اولياء‌الله استفاده كنيم، اين موقعيت را نداشتيم. وی درباره امام خميني(س) و رنج‌هاي ايشان افزود: اين مرد در بهترين شرايط به نوعي در گوشه زندان بود، 15سال تبعيد را تحمل كرد، ناسزا شنيد و شاهد كشته شدن يارانش بود. او نتوانست پايش را از نجف به كوفه بگذارد تا آب و هوايي دو سه درجه بهتر داشته باشد. فرزندش را كشتند و او خم به ابرو نياورد. مقدسين كه امام آنها را متحجرين مي‌ناميد، در حوزه علميه قم، كوزه‌اش را آب كشيدند چرا كه پسرش از آن آب نوشيده بود.

بنابراين بدانيد كه ايستادگي از دل ايمان و پيروزي از دل ايستادگي بر مي‌آيد. سيدحسن خميني درباره اهميت عقلانيت در كنار ايستادگي گفت: قيد دومي كه در رفتار همه بزرگان ما وجود دارد، عقلانيت است. بدانيد كه پيامبر نگفت چون من برحقم بدون برنامه‌ريزي مي‌جنگم. یادگار امام ادامه داد: درسي كه ما مي‌توانيم از امام بگيريم، توأمان كردن ايستادگي و عقلانيت است. هر يك از اينها را اگر فروگذاريم به پيروزي نمي‌رسيم. طرفداران عقلانيت دنياطلب كساني بودند كه در زمان مشغول بودن امام به مبارزه، با حكومت شاهنشاهي همراهي كردند و اگر از روبه‌رو تير نزدند، ياران ناهمدل بودند. وي عزم راسخ براي ايستادگي را نيز از لوازم عقلانيت دانست و افزود: عقلانيت بدون نيت سالم، ايستادگي و عزم راسخ به پيروزي نمي‌رسد. عزم براي ايستادگي نيز بدون عقلانيت به جايي نمي‌رسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین