|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۷۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
سناتور دمکرات جف مرکلی از ایالت اورگون و تهیه کننده این متمم روز پنجشنبه در توئیتر نوشت که به رغم تصمیم خطرناک ترامپ درباره توافقنامه پاریس، ما می توانیم و برای مبارزه با نابودی اقلیم زمین مبارزه خواهیم کرد.
کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا پنجشنبه شب بر خلاف نظر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، لایحه ای را تصویب کرد که شامل کمک 10 میلیون دلاری به نهاد مبارزه با تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد می شود که بر اجرای توافقنامه آب وهوایی پاریس نظارت دارد.

به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ترامپ قبلا تصمیم گرفته بود که کمک مالی به این نهاد را متوقف کند.

این هیات 30 نفری سنای آمریکا که وظیفه اختصاص دادن بودجه به سازمان ها و نهادهای مختلف دولت آمریکا را به عهده دارد، یک بودجه 51 میلیارد دلاری برای فعالیت های وزارت امور خارجه و عملیات خارجی دولت این کشور تصویب کرد که شامل متممی درباره ادامه تامین بودجه برای کنوانسیون سازمان ملل متحد در باره تغیرات اقلیمی و همچنین نهاد علمی هیات بین دولتی تغییرات آب و هوایی می شود.

این متمم در حالی تصویب شد که بر اساس بودجه پیشنهادی ترامپ جمهوریخواه برای سال 2018 که در سال جاری به کنگره ارایه شد، حمایت از هرگونه سازوکار برای تامین مالی طرح های تغییرات اقلیمی در کشورهای در حال رشد و سازمان ها، حذف شده است.

ایالات متحده هنوز عضو کنوانسیون مبارزه با تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (یو ان اف سی سی سی) مصوبه سال 1992 است که بر اجرای توافقنامه پاریس نظارت می کند.

این در حالیست که ترامپ در ماه ژوئن 2017 اعلام کرده است که کشورش را از این پیمان اقلیمی جهانی خارج کرده و تامین بودجه برای صندوق اقلیم سبز را قطع می کند که از طرح های انرژی پاک و تطبیق آب و هوایی در کشورهای آسیب پذیر حمایت می کند.

ایالات متحده حدود 20 درصد بودجه این کنوانسیون را تامین می کرد.

سناتور دمکرات جف مرکلی از ایالت اورگون و تهیه کننده این متمم روز پنجشنبه در توئیتر نوشت که به رغم تصمیم خطرناک ترامپ درباره توافقنامه پاریس، ما می توانیم و برای مبارزه با نابودی اقلیم زمین مبارزه خواهیم کرد.

گرچه ایالات متحده اعلام کرده است که دیگر عضو توافقنامه اقلیمی پاریس نیست که حدود 200 کشور در سال 2015 برای مبارزه با گرم شدن دمای زمین تصویب کرده اند، اما مقام های واشنگتن گفته اند که به نظارت بر مذاکرات جاری در این باره ادامه خواهند داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین