|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۷۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تقویت تحولات مثبت در بحران سوریه، از شرکای روسیه در جهان خواست به تلاش های مسکو برای حل بحران انسانی سوریه بیپوندند.
وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور در روزهای 9 تا 11 سپتامبر (18تا 20 شهریور ماه) برای بررسی همکاری های دوجانبه و اوضاع سوریه و بحران قطر به عربستان سعودی و اردن سفر می کند.


به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی گفت: وزیر امور خارجه روسیه فردا (شنبه) در جده با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود شاه عربستان و عادل الجبیر همتای سعودی اش دیدار خواهد کرد و سپس در امان پایتخت اردن با عبدالله دوم شاه ای کشور و ایمن الصفدی همتای اردنی خود، دیدار وگفت وگو خواهد کرد.

زاخاروفو افزود: محور مذاکرات لاوروف در عربستان و اردن، حل بحران های خاورمیانه و شمال آفریقا به ویژه اوضاع سوریه و ایجاد مناطق کم تنش در این کشور در چارچوب مذاکرات آستانه و همچنین تلاش برای تشکیل هیات متحدی از مخالفان سوریه جهت مذاکره با دولت دمشق در ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد خواهد بود.

این دیپلمات روسی با اشاره به مذاکرات لاورف درباره اختلافات موجود میان دولت قطر و چند کشور عربی منطقه، تاکید کرد: مسکو همواره کشورهای ذیربط را به کنار گذاشتن اختلافات و حل آنها از طریق گفت وگو به گونه ای که روابط میان آنها از سر گرفته شود و در مقابله با چالش های معاصر به وحدت برسند، تشویق می کند.

زاخارووا با تاکید بر حمایت مسکو از تلاش های دولت کویت و میانجیگری صباح الاحمد الصباح امیر این کشور برای حل بحران قطر گفت: مذاکرات لاوروف در سفر به عربستان و اردن، شامل تحولات یمن، عراق، لیبی و حل مساله فلسطین و اسرائیل نیز می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تقویت تحولات مثبت در بحران سوریه، از شرکای روسیه در جهان خواست به تلاش های مسکو برای حل بحران انسانی سوریه بیپوندند.

وی با اشاره به آمادگی پلیس روسیه برای تامین امنیت ارسال کمک های بشر دوستانه به مناطق کم تشنج در سوریه، افزود: دور ششم مذاکرات سوریه در روزهای 14 و15 سپتامبر ( 23 و24 شهریور ماه) در آستانه برگزار می شود و در آن درباره ایجاد مناطق کم تشنج و تقویت آتش بس و افزایش کمک های بشر دوستانه و مین روبی بحث خواهد شد.

زاخارووا بر تداوم هماهنگی روسیه با دولت سوریه برای مبارزه با تروریست ها در خاک سوریه تاکید کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین