|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۷۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
در چنین شرائطی بر همه آحاد جامعه، لازم است که نسبت به احیای ارزش های انسانی و دفاع از حقوق مظلومان قیام کرده و فریاد اعتراض خود را در نقض بدیهی ترین حقوق انسانی مسلمانان میانمار در هر کوی و برزنی بلند کنند. . .

 مرکز مدافعان حقوق بشر با صدور بیانیه ای اقدامات خصمانه دولت میانمار در خصوص نسل کشی و جنایت علیه مسلمانان این کشور را محکوم کرد . متن بیانیه به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ حج/آیه 40

این روزها چشمان مبهوت و نگران میلیون ها انسان آزادیخواه شاهد جنایات افسار گسیخته اکثریتی متوحش علیه اقلیتی محروم است ، آنهم تنها به جرم اعتقاد به خدای یکتا و داشتن آئین آسمانی اسلام و مسلمان بودن. و عجیب تر از آن؛ این سکوت و بی عملی جامعه بین الملل و در راس آن، جهان اسلام است که در برابر این حجم وسیع از خشونت های سازمان یافته، همچنان سردر گریبان برده و نظاره گر کشتار و آوارگی مردم مسلمان میانمار است.

در چنین شرائطی بر همه آحاد جامعه، لازم است که نسبت به احیای ارزش های انسانی و دفاع از حقوق مظلومان قیام کرده و فریاد اعتراض خود را در نقض بدیهی ترین حقوق انسانی مسلمانان میانمار در هر کوی و برزنی بلند کنند.

مرکز مدافعان حقوق بشر نیز ضمن انتقاد از بی عملی نهادهای مستقل مدنی در محکوم کردن اقدامات نفرت انگیز افراط گرایان بودایی و حمایت های پیدا و پنهان نظام سیاسی میانمار از خشونت های اخیر، و در راستای قطعنامه ۵۵/٣۶ مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوب ٢۵ نوامبر ١٩٨١ که به «اعلامیه حذف تمامی اشکال تعصب و تبعیض برمبنای دین یا عقیده» مشهور است، باور به « شرافت و مساوات ذاتی در همه انسان ها» را یادآور شده و خواستار «رعایت آزادی های بنیادین بشر بدون تمایز از نظر نژاد، جنسیت، زبان یا دین» است.

از اینرو انتظار می رود؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن پیگیری موضوع کشتار مسلمانان و تهیه گزارشی از ابعاد واقعی این جنایات، زمینه لازم جهت فعالیت تشکل های مردم نهاد برای ارسال کمک های بشردوستانه به اردوگاه های پناهجویان مسلمان میانماری را با مساعدت و همکاری سازمان ها و نهادهای امداد رسان ملی و بین المللی فراهم کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین