|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۷۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
همچنین اعلام شده که شورشیان سابق نیز قرار است در این گردهمایی شرکت کنند اما مقام‌های واتیکان و کلمبیا مشخص نکرده‌اند که آیا رهبران فارک به این مراسم خواهند آمد و یا حتی با پاپ دیدار خواهند کرد یا خیر.
پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان امروز (جمعه) در ادامه سفرش به کلمبیا به یکی از مناطق درگیری سابق این کشور خواهد رفت تا ضمن برگزاری مراسم دعا برای قربانیان جنگ داخلی سابق این کشور میان نیروهای دولتی و شورشیان چپ‌گرا از آنها بخواهد تا جنگجویان سابق را مورد عفو قرار دهند.

 به نقل از خبرگزاری آسیوشیتدپرس، واتیکان این بخش از سفر پاپ فرانسیس به کلمبیا را که به شهر ویلا ویسنسیو انجام خواهد شد، یک نشست بزرگ دعا برای آشتی ملی توصیف کرده است.

پاپ فرانسیس موضوع آشتی در کلمبیا را محور سفر ۵ روزه خود به این کشور قرار داده است. سال گذشته میلادی رهبر مسیحیان کاتولیک جهان پس از انعقاد توافق صلح میان شورشیان فارک و دولت ونزوئلا قول داد که سفری به این کشور داشته باشد. در اجتماع امروز در شهر ویلاویسنسیو قرار است هزاران قربانی جنگ داخلی کلمبیا از جمله مادرانی که فرزندانشان را از دست داده‌اند و سربازانی که دچار نقص عضو شدند، حضور پیدا کنند.

همچنین اعلام شده که شورشیان سابق نیز قرار است در این  گردهمایی شرکت کنند اما مقام‌های واتیکان و کلمبیا مشخص نکرده‌اند که آیا رهبران فارک به این مراسم خواهند آمد و یا حتی با پاپ دیدار خواهند کرد یا خیر. قرار است در این مراسم یک مجسمه عیسی مسیح چند تکه شده اما نجات پیدا کرده از بمباران ۱۵ سال پیش از یک کلیسا به نمایش گذاشته شود.

این مجسمه متعلق به کلیسایی است که هدف حمله خمپاره‌ای شورشیان فارک قرار گرفت و از بین رفت. در زمان حمله به این کلیسا در سال ۲۰۰۲ سیصد نفر از ساکنان منطقه در آن پناه گرفته بودند که دست کم ۷۹ نفر کشته و ۱۰۰ تن نیز زخمی شدند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین