|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۳
کد خبر: ۱۷۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
مشکل جریان‌های سیاسی ضدولایی این است که مداح و روحانی نامدار و باسواد ندارند، بنابراین به دنبال منحرف کردن و استخدام افراد انقلابی حرکت می‌کنند.
 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: برخی جریان‌ها که وابسته به خارج هستند با سبک‌های غلط عزاداری، اساس عزاداری امام حسین (ع) را زیر سؤال می‌برند.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار اعضای کانون مداحان و بسیج مداحان مشهد مقدس با بیان اینکه احساسی بودن برخی عزاداری‌ها ناشی از نظام‌مند نبودن این حرفه و فقدان سازماندهی منسجم در این زمینه است، اظهار کرد: در تاریخ شاهد آن هستیم که گاهی اوقات افراد بی‌سواد و بی‌محتوا صرفا به علت استعداد در آوازخوانی، در مجالس عزاداری فعالیت داشته‌اند که این وضعیت ناشی از ضعف تشکیلات مذهبی است.
 
حمله علم الهدی به شجریان : یکی از مصادیق هرز رفتن استعداد است / استعدادها می توانند ابزار کفر شوند و اسباب فساد جوانان را فراهم کنند

وی ادامه داد: شناسایی نیروها، پرورش استعدادها و جلوگیری از هرز رفتن استعدادها از مزایای نظام‌مند شدن مداحان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: یکی از مصادیق هرزرفتن استعدادها به علت عدم نظام‌مندی، آقای شجریان است که در سنین نوجوانی به فعالیت‌های قرآنی و مذهبی اشتغال داشت اما در نهایت از این مسیر خارج شد؛ اگر استعدادها را در مسیر نوکری امام‌ حسین (ع) قرار ندهیم تبدیل به ابزار کفر می‌شوند و اسباب فساد جوانان را فراهم خواهد کرد.
وی افزود: مشکل جامعه مداحان این است که کادرسازی صورت نداده و برای آینده مداح پرورش نمی‌دهند؛ باید به نوجوانان میدان داد تا احساس شخصیت کنند و بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: مشکل جریان‌های سیاسی ضدولایی این است که مداح و روحانی نامدار و باسواد ندارند، بنابراین به دنبال منحرف کردن و استخدام افراد انقلابی حرکت می‌کنند.

وی تأکید کرد: بسیج مداحان تشکلی است که می‌تواند در امر سازماندهی مداحان و پرورش استعدادها تأثیر به سزایی ایفا کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت روزآمد بودن گفت: متأسفانه محتوای اکثر مداحی‌ها با انقلاب ما هماهنگی کامل ندارد و این محتواها به‌روز و مناسب با شرایط فعلی جهان اسلام نیست.

وی افزود: برخی محتواهای مذهبی به‌گونه‌ای است که اگر در زمان شاه نیز این محتواها عرضه می‌شد ممانعتی از جانب حکومت صورت نمی‌گرفت.

علم‌الهدی به کمبود در حوزه محتوای انقلابی به‌روز اشاره کرد و گفت: باید در کنار تشکیلاتی برای پرورش استعدادها، تشکیلاتی نیز برای محتواسازی ایجاد شود تا محتوای عزاداری محرم به‌گونه‌ای باشد که امام حسین (ع) انقلاب‌ساز به جامعه معرفی شود.

وی اظهار داشت: برخی جریان‌ها که وابسته به خارج هستند با سبک‌های غلط عزاداری، اساس عزاداری امام حسین(ع) را زیر سؤال می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، استقلال مالی هیأت‌های مذهبی را نکته‌ای مثبت ارزیابی کرد و گفت: اینکه هیأت‌ها از بودجه دولت استفاده نمی‌کنند یک حسن است، چراکه نیاز بودجه‌ای وابستگی می‌آورد و از طرف دیگر، مردم ما عاشق امام حسین (ع) هستند و این هزینه‌ها را داوطلبانه تأمین می‌کنند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین