|
|
امروز: شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز نگراني نسبت به بعضي از خبرها در رسانه ها، به بورسيه شدن بدون قاعده چند هزار نفره در دولت گذشته اشاره كرد و گفت: اين تبعيض ها، روح استعداد را در كالبد جوان جامعه مي كشد و جوانان را نا اميد مي كند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن ابراز امیدواری برای عبور کشور از شرایط فعلی، نقش توليدگران را براي رونق پايه هاي اقتصادي بسيار مهم توصيف كرد و گفت: يكي از ملزومات اقتصاد مقاومتي، اتكا به نيروهاي داخلي است تا نگذارند كشور در تحريم هاي  ظالمانه گرفتار ركود تورمي شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ديدار جمعي از مديران ارشد صنايع توليدي و شركت هاي دارنده برند برتر داخلي، با اشاره به نقش توليدگران و كارآفرينان در جوامع گفت: افراد مولد و كارآفرين، با ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در زندگي فردي و اجتماعي انسان ها تأثير گذارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، با تشريح اوضاع اقتصادي كشور و ضرورت تلاش توليدگران گفت: اميدواريم با برنامه هاي دولت و همكاري قواي مختلف و بخش خصوصي، از شرايط فعلي بگذريم و جوانان با شغل مناسب، هم احساس استقلال فردي و هم احساس وظيفه اجتماعي نمايند.

ايشان در ادامه با بيان تاريخچه، چگونگي و چرايي ساخت شهرك هاي صنعتي و توسعه آنها در دوران سازندگي گفت: هدف آن علاوه بر رونق اشتغال، افزايش توليدات بومي بود كه اگرچه در آغاز كار، خوب بود، امّا موج تعطيلي كارگاه هاي توليدي سال هاي اخير، شهرك هاي صنعتي را هم در نورديد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني همچنین وجود نيروهاي انساني كارآمد را سرمايه ارزشمند انقلاب و كشور دانست و گفت: هنر مديريتي، بكارگيري اين سرمايه ها در خدمت توليد ملي و تقويت خودكفايي كشور است.

ايشان موانع براي رونق صادرات و واردات را باعث اختلال در نظم اقتصادي كشور دانست و گفت: طولاني شدن ترخيص كالا، علاوه بر ايجاد وقفه در توليد و افزايش قيمت ها،     هزينه هاي بي دليلي را براي كشور ايجاد مي نمايد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، با بيان مصاديقي از دستاوردهاي دولت سازندگي براي رفع موانع اداري در مسير كارهاي مردم، از جمله صدور يك روزه گذرنامه و يا گواهي نامه رانندگي، گفت: برنامه ريزي براي وقت مردم، جلوگيري از هدر رفتن بهترين سرمايه ملي است كه در افواه ارزش طلا را دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز نگراني نسبت به بعضي از خبرها در رسانه ها، به بورسيه شدن بدون قاعده چند هزار نفر در دانشگاه¬هاي داخل و خارج از كشور در دولت گذشته اشاره كرد و گفت: اين تبعيض ها، روح استعداد را در كالبد جوان جامعه مي كشد و جوانان را براي تلاش و كوشش نا اميد مي كند.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خويش با بيان دلايل رويكردهاي جهاني به برنامه هاي بلند مدت، به تدوين برنامه هاي اوّل تا پنجم در جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: امسال بايد برنامه ششم از سوي دولت آماده و در مجلس تصويب شود تا پس از طي مراحل قانوني در جامعه اجرا شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري اصول مربوط به وظايف رهبري و مجمع تشخيص مصلحت نظام در قانون اساسي، گفت: نظارت بر حسن اجراي سياست هاي كلي كه از وظايف رهبري است و به مجمع تفويض كردند، مي طلبد تا در مراحل قانون گذاري و اجرا مواظبت شود كه انحرافي صورت نگيرد.

ايشان انحرافات از سياست هاي كلي در برنامه هاي اجرايي دولت سابق را باعث عقب گرد كشور از اهداف چشم انداز 20 ساله نظام و برنامه ها دانست و گفت: تصويب هزاران طرح بدون كارشناسي در سراسر كشور كه محصول جلسات يك ساعته در سفرهاي استاني بود، علاوه بر هزينه هاي گزاف، به خاطر عدم اجرا باعث نا اميدي مردم شده است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، مصرف بي رويه درآمدهاي نفتي را بلايي به جان اقتصاد دانست و با اشاره به شكست طرح كارگاه هاي زود بازده، گفت: طرحي كه ادعاي اشتغال براي بيكاران داشت، آنان را بيكاران بدهكار كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خويش، مديريت آب را براي عبور از خشكسالي، ضرورت تقويت كشاورزي در سال هاي آينده دانست وگفت: اگر برنامه هاي علمي باشد، مي توان 85 درصد مصرف فعلي آب كشور در كشاورزي را به نصف رساند كه هم نگراني هاي كارشناسان و اقليم شناسان براي خشكسالي ها برطرف مي شود و هم زمين هاي بيشتري زيركشت مي رود.

ايشان در پاسخ به تقاضاي حاضران براي استفاده از تجربيات ميداني توليدگران در تدوين سياست هاي كلي و قوانين گفت: كميسيون هاي مجمع تشخيص آماده همكاري هستند و استنادات و طرح هاي خويش را براي رونق توليد در كشور بنويسيد و مطمئن باشيد از همه ظرفيت هاي علمي و تجربي در جهت تقويت بنيه هاي اقتصادي كشور استفاده مي شود.

در آغاز اين ديدار چند تن از توليد گران با ارائه گزارشي از واحدهاي توليدي خويش، به بيان مشكلات، موانع، ديدگاه ها، پيشنهادها و راهكارها براي رونق توليد در كشاورزي و صنعتي پرداختند كه اساس اقتصاد در كشور است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آيت الله هاشمي رفسنجاني
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
محمد ازارادتمندان پرچمدار ولایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
0
0
امید که از تجربیات ارزنده همه آنانکه دلشان برای پیشرفت واقتدار وبالندگی می تپد وآرزویی جز سرافرازی ایران اسلامی وشیعی درکنار رهبری ندارند تا زمانی که درخدمت امت هستند بدون هیج غرض ومرضی تلمذ نماییم برقرار باشید ولایتیان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین