|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
طي سه ماه نخست سال جاري با بازرسي هاي صورت گرفته در بيش از ۳۱ هزار واحد معاملات ملكي و مشاور املاك سراسر كشور تعداد ۲ هزار و ۴۱۸ مورد واحد صنفي متخلف شناسايي شد.
پس از شناسايي متخلفان توسط بازرسان سازمان هاي صنعت ، معدن و تجارت سراسر كشور، پرونده هاي آنها با ارزش تخلف بيش از ۵ ميليارد و ۴۲۵ ميليون ريال جهت رسيدگي به مراجع ذيصلاح معرفي شد .

بازرسي هاي انجام شده در خصوص معاملات ملكي متخلف كه حدود هفت درصد از كل ميزان بازرسي هاي صورت گرفته در سراسر كشور است ، در مقايسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۳۸ درصدي را نشان مي دهد .عمده تخلف اين واحدها به ترتيب شامل گرانفروشي، عدم صدور فاكتور، عدم درج تعرفه در محل و نداشتن پروانه كسب است .

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت ،‌ بالاترين آمار تشكيل پرونده در اين مدت به استان تهران با ۴۸ درصد اختصاص داشته و از لحاظ نسبت پرونده ها به تعداد بازرسي ها نيز به استان مركزي تعلق دارد ، همچنين استان اصفهان با ۳۳ درصد بالاترين سهم تخلف يابي را در كل كشور به خود اختصاص داده است.

يادآور مي شود : هم اكنون با استفاده از كد رهگيري ۱۰۷ هزار واحد صنفي مشاور املاك و ۵ ميليون و ۴۰۲ هزار و ۵۴۸ مورد معامله ملكي در دفاتر مشاوران املاك سراسركشور به ثبت رسيده كه از اين تعداد ۲ ميليون و ۱۲۴ هزار و ۳۶۷ مورد آن مربوط به سال گذشته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین