|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۶
کد خبر: ۱۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
تولیت استان مطهر امام راحل گفت: پیروزی از دل ایستادگی بدست می آید و ایستادگی و عقلانیت از آموزه های مهم و بزرگ حضرت امام خمینی (ره) به همه نسل های بود.
حجت الاسلام والمسلمین ˈسید حسن خمینیˈ روز دوشنبه در آیین ادای احترام نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مقام امام راحل، اظهارداشت: امام راحل بارها می فرمودند انبیا الهی با ایستادگی و سختی کشیدن به پیروزی رسیدند.

وی افزود: هیچکس امروز نمی تواند جلوی ما را برای دینداری بگیرد، پیامبر در زمان خویش امنیت کافی نداشت و لذا پیروزی مسلمین در آن زمان از دل مقاومت و سختی ها بدست آمد.

وی گفت: امام راحل بر حمایت همیشگی از محرومان تاکیدداشت و نمایندگان مجلس وظیفه بیشتری برای رسیدگی به مشکلات محرومان دارند.

نوه امام راحل با توصیه عمل به وصایای رهبر فقید انقلاب تاکید کرد: امام عظیم الشان تاکید داشتند که نمایندگان به یکدیگر تذکر دهند و تا آنجا که می توانند به قشر مستضعف کمک کنند.

وی افزود: همین مرد بزرگ (امام راحل) که امروز در کنار مرقدش نشسته ایم اگر نبود امروز من و شما در این جایگاه نبودیم.

حسن خمینی گفت: امروز تمامی ما آزادانه از برکت وجود امام راحل زندگی می کنیم و این مرد بزرگ به خاطر هدفی که داشت تبعید شد و فرزندش را کشتند ولی خم به ابرو نیاورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز مبعث پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: در شب مبعث رسول اکرم (ص) نمی شود از رسول گرامی اسلام یاد نکرد. پس نام احمد نام جمله انبیا است ما امروز خیلی راحت می توانیم نام رسول الله را بر زبان بیاوریم اگر به زندگی پیامبر نگاه کنیم وجود پیامبر در آن دوران اذیت شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین