|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۷۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
دو بازی پایانی گروه های A و B مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در تهران و جده با اتفاقی عجیب توام شد.
 دو بازی پایانی گروه های A و B مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در تهران و جده با اتفاقی عجیب توام شد.

تیم های ایران و عربستان در حالی طبق برنامه آخرین بازی خود در مقدماتی جام جهانی را میزبانی کردند که مصاف با سوریه برای ایرانی ها جنبه تشریفاتی داشت و مصاف با ژاپن برای سعودی ها جنبه مرگ و زندگی و صعود به جام جهانی را پیدا کرد.

در حالی که مثل همیشه بازی های تیم ملی در ورزشگاه آزادی برگزار شد تعداد تماشاگر حاضر در این مصاف به صورت رسمی 62165 نفر اعلام شد که به نسبت بازی های قبلی تیم ملی رقم چندان چشمگیری نبود که با شرایط حاکم بر جدول چندان هم غیر طبیعی نبود. اما دو ساعت بعد از این بازی در جده اتفاقی جالب رخ داد که باعث تعجب همگان شد.



عربستان که نیاز مبرمی به برد مقابل ژاپن داشت برای این که حمایت طرفداران پرشمار سعودی را داشته باشد تصمیم گرفت به جای ریاض این بار در جده از ژاپن پذیرایی کند آن هم در ورزشگاه تازه تاسیس و زیبای ملک عبدا.. که اتفاقا این تصمیم عربستانی ها را به چیزی که می خواستند رساند چون ورزشگاه مملو از تماشاگر بود تا آماری شبیه به ایران یعنی 62165 نفر به ثبت برساند.

استقبال از بازی دو تیم مدعی غرب قاره کهن که در این سال ها همواره کری های شدیدی با هم داشتند از جمله اتفاقات عجیب روز پایانی بود که می توان به آن اشاره کرد. استقبالی که باعث شد عربستانی ها هم بعد از ایران، ژاپن و کره جنوبی به صورت مستقیم راهی روسیه شوند و استرالیا را به پلی آف بفرستند تا رقیب سوریه شود.

نکته جالب این که مصاف ایران با چین در تهران با جذب نزدیک به 78115 نفر به عنوان پرتماشاگرترین بازی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا شناخته شد تا طرفداران ایرانی همچنان در قاره کهن و جهان فوتبال زبانزد عام و خاص باشند.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین