|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۷۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
یاسر اما نگران دانشگاه آزاد است و دیروز با بیان اینکه اخبار نگران‌کننده‌ای از تغیرات دانشگاه آزاد اسلامی به گوش می‌رسد، تاکید کرد: با شخم‌زدن مدیران، ریشه عوض نمی‌شود.
 با اینکه رفتار خوبی با او نشد و حضورش را در دانشگاهی که پدر بنیانگذار آن بود، تحمل نکردند، اما هنوز دلسوز است و اخبار تحولات دانشگاه آزاد را رصد می‌کند. یاسر هاشمی که تا چندی پیش از مسئولان دانشگاه آزاد بود و در تغییرات صورت‌گرفته این دانشگاه کنار گذاشته شد، خطراتی را متوجه این دانشگاه می‌داند که در راستای پاسداشت میراث پدر وظیفه خود می‌داند به بیان آنها بپردازد. یاسر هاشمی پس از برکناری حمید میرزاده از ریاست دانشگاه، در اظهار نظری، ضمن نگرانی از این اقدام، آن را برخلاف سیره آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی دانسته و نسبت به آینده دانشگاه آزاد و هاشمی‌زدایی در این دانشگاه هشدار داده بود. یاسر شیفته قدرت و حضور بر کرسی رئیس دفتری دانشگاه آزاد نبود، چنان‌که علیزاده طباطبایی، در جایگاه عضو هیات علمی دانشگاه آزاد، پس از عزل یاسر گفته بود:‌ «آقای یاسر هاشمی، همان اوایل که آقای ولایتی آمدند، استعفا دادند، اما آقای ولایتی با استعفای ایشان موافقت نکردند و از ایشان خواستند که بمانند؛ حالا چه اتفاقی افتاده که ایشان عزل شدند را اطلاعی ندارم.» محسن هاشمی که او هم چندی پیش از معاونت عمرانی دانشگاه‌ آزاد استعفا داد، اخیرا در مورد چرایی حذف یاسر از دانشگاه آزاد به‌نحوی سخن گفت که آرامش این دانشگاه بهم نخورد. او که اکنون رئیس شورای شهر تهران است، گفت: «یاسر، از دانشگاه آزاد عزل نشد، بلکه طبیعی است فرد جدیدی که رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه شده است، مسئول دفتر خود را انتخاب کند. شاید اگر این فرایند با مدیریت و تدبیر بهتری در هر دو طرف صورت می‌گرفت، این میزان حساسیت و نگرانی در جامعه و دانشگاه ایجاد نمی‌شد. البته همان‌گونه که گفتم، مشی آیت‌ا... هاشمی، سکوت و گذشت درباره مسائل شخصی و اعضای خانواده ایشان بود و شاید یکی از دلایل قدرشناسی بی‌نظیر و تاریخی مردم در وداع و تشییع پیکر آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی، همین صبر و ازخودگذشتگی در موضوعات شخصی بود که امیدواریم خداوند توفیق حرکت در این مسیر را به ما نیز عنایت کند.»

شخم و ریشه!

یاسر اما نگران دانشگاه آزاد است و دیروز با بیان اینکه اخبار نگران‌کننده‌ای از تغیرات دانشگاه آزاد اسلامی به گوش می‌رسد، تاکید کرد: با شخم‌زدن مدیران، ریشه عوض نمی‌شود. فرزند رئیس فقید هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دوران تغییرات اتوبوسی در فضای علمی کشور گذشته است و حذف مدیران و اساتید باسابقه چیزی جز خسران در پی نخواهد داشت. وی همچنین با اشاره به دیدگاه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی درباره جایگاه آزادی و اسلام در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موسس دانشگاه آزاد اسلامی عقیده داشت دانشگاهی که استاد در سر کلاس درس آزادی بیان نداشته باشد، اسلامی نیست. انتخاب نوشت؛ یاسر هاشمی رفسنجانی ضمن دعوت از مسئولان جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای مطالعه کتاب آزاداندیشی دینی آیت‌ا... هاشمی افزود: پیشرفت علمی با ایجاد محدودیت و فضای بسته در دانشگاه به‌وجود نمی‌آید.

منبع:آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین