|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
رييس شوراي اصناف كشور گفت: ‌در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد، ۴۰۵ نقطه در سراسر كشور ميزبان نمايشگاه هاي فروش پاييزه خواهد بود.
قاسم نوده فراهاني‌ روز شنبه در نشستي با خبرنگاران عنوان كرد:‌ زمان برگزاري نمايشگاه هاي فروش پاييزه كه همه ساله با هدف عرضه لوازم دانش آموزان در روزهاي پاياني شهريور ماه برگزار مي شود، ‌در استان هاي مختلف به انتخاب استانداران خواهد بود.

وي از پارك ارم،‌ فرهنگسراي خاوران، حكيميه تهران پارس،‌ پارك ولايت و مصلي به عنوان پنج نقطه برگزاري نمايشگاه پاييزه در تهران نام برد و گفت: چهار نمايشگاه نخست از ۱۳ تا ۲۲ شهريور ماه و پنجمين نقطه(مصلي) با عنوان ‌شميم مهر از ۲۰ تا ۲۹ شهريور ماه برگزار مي شود.

فراهاني با بيان اين كه، وسايل و لوازم مرتبط با بازگشايي مدارس‌، لوازم التحرير، كيف و كفش، البسه ورزشي،‌ مواد غذايي و پروتئيني و شوينده هاي مورد نياز مردم در نمايشگاه پاييزه در سراسر كشور عرضه مي شود، گفت:‌ در نمايشگاه شميم مهر فقط مواد غذايي و لوازم التحرير به فروش مي رسد.

وي ساعات كار نمايشگاه هاي پاييزه را از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب اعلام كرد و ادامه داد: اقلام عرضه شده در اين مراكز از تخفيف ۱۵ تا ۲۰ درصد برخوردار خواهند بود.

فراهاني با تاكيد بر انجام بازرسي هاي متعدد و تشديد كنترل و نظارت در آستانه سال تحصيلي جديد به ويژه در محل برگزاري نمايشگاه ها اظهار كرد: مردم به محض مشاهده كوچكترين تخلف مي توانند به بازرسان مستقر در نمايشگاه موارد را گزارش دهنده تا بلافاصله رسيدگي شود.

رييس شوراي اصناف اين توضيح را نيز داد كه همزمان با برگزاري نمايشگاه هاي فروش پاييزه، ‌فروش فوق العاده توسط برخي واحدهاي صنفي برگزار مي شود.

وي در بخش ديگري از اين گفت و گوي رسانه اي، ابراز اميدواري كرد كه با توجه به اعلام دولت جهت ارايه برنامه ۱۰۰ روزه، ‌حوزه عرضه و توزيع و كنترل و نظارت ها شاهد تحولاتي جديد باشد.

فراهاني همچنين با انتقاد از اقتصاد خانوارهاي ايراني گفت:‌ در حالي كه در بسياري از كشورها مردم به اندازه نياز روزانه خود خريد مي كنند، اما در ايران اين گونه نيست، در حالي كه دولت مي تواند با ايجاد اطمينان نسبت به بازار، مردم را به سمت خريد درست هدايت كند.

** قانون نظام صنفي در مجلس
رييس شوراي اصناف همچنين از عودت لايحه نظام صنفي به مجلس از سوي شوراي نگهبان به علت وارد دانستن چند ايراد كوچك خبر داد و گفت:‌ اين لايحه هم اكنون در كميسيون اقتصادي مجلس قرار دارد و تا دو روز آينده به شوراي نگهبان ارسال مي شود.

وي با بيان اين كه، برخي اشكالات مورد نظر اتحاديه ها كه از سوي اين شورا به مجلس اعلام شده بود در لايحه اصلاح نشده است، گفت: با اين وجود اميدواريم كه هر چه زودتر اين قانون به تاييد نهايي رسيده و اجرايي شود.

نوده فراهاني مواردي چون حضور دو نماينده مجلس از كميسيون اقتصادي در هيات عالي نظارت و تعيين يك نماينده از سوي هر ۱۰ هزار واحد صنفي در شوراي اصناف را از اشكالات شوراي نگهبان به مجلس عنوان كرد و افزود: مورد دوم، مورد اعتراض ما نيز بود، چرا كه در اين صورت بسياري از شهرستان هاي كوچك به دليل كم جمعيتي از داشتن نماينده در شورا محروم مي شدند كه اين روند بايد اصلاح شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین