|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۷۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از مراجعه ۶ هزار و ۹۵۴ بیمار به بیمارستان صحرایی و ۴۰ هزار نفر به ۸۵ مجموعه پزشکی در منا خبر داد.
 معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از مراجعه ۶ هزار و ۹۵۴ بیمار به بیمارستان صحرایی و ۴۰ هزار نفر به ۸۵ مجموعه پزشکی در منا خبر داد.

پیر حسن کولیوند، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره تازه‌ترین برنامه‌ریزیها برای حجاجی که دچار بیماری شده‌اند، گفت: 26 زائر بیمار بستری در مراکز درمانی ایرانی وسعودی با نخستین پرواز حج از فرودگاه جده به تهران اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: همراه این بیماران تیم پزشکی مجرب اعزام شد تا در مسیر انتقال به فرودگاه جده و پرواز نیز از آنان مراقبت لازم به‌عمل آید.

معاون جمعیت هلال احمر تصریح کرد: قرار است 20 بیمار دیگر نیز از طریق فرودگاه جده به فرودگاه امام خمینی منتقل شوند و ادامه درمان این بیماران در بیمارستانهای کشورمان انجام خواهد شد.

کولیوند ادامه داد: هم اکنون 40 زائربستری هستند که 18 نفر آنان در بیمارستانهای سعودی تحت درمان قرار دارند.

وی همچنین از مراجعه 6 هزار و 954 بیمار به بیمارستان صحرایی  و 40 هزار نفر به 85 مجموعه پزشکی در منا خبر داد و افزود: در عرفات نیز یک هزار 954 زائر در بیمارستان و 10 هزار نفر در مجموعه‌ها  تحت درمان قرار گرفتند .

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: خوشبختانه با آموزشهای ارائه شده به زائران و اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام شد همه افرادی که در عرفات ومنا به علت گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند درمان  و تنها دو نفر در ICU   بستری شدند که پس از درمان مرخص و به کاروان خود بازگشتند.

گفتنی است در حج 96 تاکنون 13 زائر که اکثر آنها کهنسال بودند به‌دلیل ایست قلبی جان باختند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین