|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۵
کد خبر: ۱۷۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
«سیدابراهیم امینی با انتقاد از برخی تصاویر منتشره در رسانه‌ها از برخی از اعضای شورای شهر گفت: برخی تصاویر منتشره به‌نوعی غیراخلاقی است و باید در این خصوص تصمیم جدیدی اتخاذ شود.
 حاشیه‌های جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران هنوز ادامه دارد؛ همان جلسه‌ای که نایب‌رئیس و تعدادی از اعضا به انتقاد از تصاویری پرداختند که از سوی برخی عکاسان از چهره برخی اعضای شورا در حالت‌های خاص گرفته شده است. انتقادهای آن روز معطوف به اهدافی بود که در پشت پرده گرفتن این تصاویر و انتشار آنها وجود دارد و انگشت اتهام منتقدان هیچ‌گاه به سمت خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های حاضر درنشست‌های شورا نرفت، بلکه مخاطب اصلی گلایه‌های آن روز، برخی بازماندگان از شورای شهر قبلی بودند که جریان‌های منتسب به آنها نمی‌توانند شاهد وحدت و یکپارچگی اعضای شورای شهر پنجم باشند. روز گذشته خبرگزاری تسنیم گام دیگری در اجرای این پروژه شکست‌خورده برداشت و سعی کرد میان رئیس با نایب‌رئیس و دیگر اعضای تفرقه‌افکنی کند.

سخن صریح محسن هاشمی

البته گزارش تسنیم تنها گزارش حاشیه‌ساز این روزها نبود. دیروز رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اخبار جهت‌دار خبرگزاری تسنیم درباره انتقاد دو عضو شورای شهر به انتشار برخی تصاویر از اعضای شورا به «آرمان» گفت: «این خبرگزاری هدفی جز تفرقه‌افکنی میان اعضای شورای شهری ندارد که اتحاد آنها برهمگان بارز است و البته هر بار هم برنامه آنها با شکست مواجه شده است.» محسن هاشمی توضیح داد: «اعضای شورا انتقادی به خبرنگاران، عکاسان خبری نداشتند، بلکه مخاطب آنها برخی بخش‌های داخل شورای شهر قبل بودند که با اهدافی اقدام به انتشار تصاویر نامناسب از اعضا می‌کردند.» وی تصریح کرد: «شأن اعضای شورای شهر با شیطنت‌های این‌چنینی کاسته نخواهد شد، چرا که اهداف و عملکرد اعضای شورای شهر پنجم برای ملت مشخص است که اگر این‌گونه نبود، رأی به حضور آنها در این نهاد شهری نمی‌دادند.» وی افزود: هدف اعضایی که روز یکشنبه انتقاداتی نسبت به تصاویر منتشرشده داشتند، پایان‌دادن به بداخلاقی‌های برخی اعضا در بخش‌هایی از شورای شهر سابق بود؛ همان‌هایی که درصدد ایجاد تفرقه در شورا هستند.» محسن هاشمی گفت: «آنچه خبرگزاری تسنیم منتشر کرد هم بخشی از پروژه اختلاف‌افکنی بود که به نتیجه نرسید.» وی تاکید دارد: «ترفندهایی که برای تفرقه و ایجاد اخلال در کار نهادهای مختلف به‌ویژه انتخابی مانند شورای شهر به‌کار گرفته می‌شود، کارایی ندارد و اعضای این شورا بدون توجه به اقدامات مخالفان، تنها به آنچه فکر می‌کنند که در راستای آبادانی و رفاه کشور باشد.» محسن هاشمی در عین حال یادآور شد: «برنامه‌ای برای محدود‌کردن رسانه‌ها وجود ندارد و شورای شهر به این سمت حرکت نخواهد کرد، چرا که از پشت پرده تخریب‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها آگاه است و اجازه نخواهد داد دستاوردی نصیب آنها شود. نشست‌های شورای شهر مانند قبل برگزار خواهد شد و مانند همیشه قانونگرایی در دستور کار قرار خواهد داشت تا مسائل این‌چنینی را شاهد نباشیم.»

شورای پنجم، محصول فعالیت رسانه‌ای

نایب‌رئیس شورای شهر هم بار دیگر تاکید کرد که «شورای پنجم محصول فعالیت رسانه‌ای بوده است». ابراهیم امینی به «آرمان» گفت: «هیچ‌گاه نمی‌توان منکر زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه در مسیر موفقیت‌‌های کشور شد، چرا که رسانه‌ها ستون چهارم دموکراسی هستند و تلاش‌هایشان قابل تحسین و تقدیر است.» وی در عین حال در تشریح اتفاقی که روز یکشنبه رخ داد، گفت: «روز یکشنبه گلایه‌هایی مطرح شد که مخاطب آنها را نباید اهالی رسانه دانست، چرا که برخی برای رسیدن به اهداف خود از هر روشی حتی غیراخلاقی بهره می‌برند. بنابراین ذکر این نکته که مخاطبان گلایه‌های روز یکشنبه اهالی رسانه بودند، جفا به این قشر زحمتکش و مظلوم است.» امینی درباره چگونگی پایان‌دادن به این بی‌اخلاقی‌ها هم گفت: «روند جامعه به سمت منزوی‌کردن این بی‌اخلاقی‌ها در حرکت است و در نهایت این‌گونه اقدامات پایان خواهد داشت، اما تا آن روز باید قانون سلاح مبارزه با بی‌اخلاقی‌ها باشد و اجازه ندهد هر فرد و گروهی که قدرت را واگذار کرده، جامعه و نهادهای مختلف را با تنش مواجه کند.»

مخالفان شورا چه نوشتند؟

تسنیم نوشته است: «سیدابراهیم امینی با انتقاد از برخی تصاویر منتشره در رسانه‌ها از برخی از اعضای شورای شهر گفت: برخی تصاویر منتشره به‌نوعی غیراخلاقی است و باید در این خصوص تصمیم جدیدی اتخاذ شود. وی اضافه کرد: اعضای هیات‌رئیسه شورای شهر باید در رابطه با تصاویر منتشرشده در رسانه‌ها تصمیم جدیدی اتخاذ کرده تا دیگر شاهد انتشار چنین عکس‌هایی نباشیم. امینی همچنین انتشار برخی تصاویر در رسانه‌ها را بداخلاقی رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: در جلسه‌ای که چهارساعت به طول می‌انجامد، ممکن است کسی خمیازه بکشد یا اتفاق دیگری بیفتد و این تصاویر نباید منتشر شوند. حسن رسولی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این‌باره بیان کرد: برخی تصاویر در فضای مجازی منتشر شده و لازم است هیات‌رئیسه شورا در رابطه با ادامه انتشار تصاویر برنامه‌ریزی کند.» تسنیم به‌نقل از محسن هاشمی درباره محدویت برای رسانه‌ها (خبرنگاران و عکاسان) آورده است: «در این زمینه هیچ‌محدودیتی قائل نیستیم. جلسات شورای شهر تهران بر اساس قانون و تاکید اعضا علنی است و رسانه‌ها نیز در این زمینه طبق قانون عمل می‌کنند.» رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اعضا موضوعی پنهانی ندارند، تاکید کرد: «تلاش ما برای همراهی رسانه‌ها دراین دوره برای انعکاس اخبار شوراست و بر همین شیوه حرکت خواهیم کرد.»

منبع:آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین