|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۷۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
البته این عرصه تلخی‌هایی هم دارد، اما برای رسیدن به آن نتیجه بزرگ اجتماعی باید تلخی ها را به جان بخریم. هر جا فساد باشد جامعه باید به آن حساس باشد و کسی نباید مصون باشد.
 یادگار گرامی امام با تأکید بر اینکه اینترنت و فضای وب لازمه قهری روزگار ماست و واقعیت آن را باید بپذیریم، گفت: بزرگترین انتفاع فضای آزاد اطلاعات، مقابله با فساد است که در جامعه ما مورد تأکید رهبری معظم انقلاب و تمام مسئولان است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری عنوان کرد:  اگر روزی قرار بر نامگذاری این مقطع تاریخی باشد، روزگار ما روزگار «ارتباطات» است.

وی افزود: لوازم ارتباطات، مانند تمام ساخته‌های بشر ابعاد خوب و بد دارد؛ انتفاع از این ساخته‌ها در گرو تربیت انسانی است.

یادگار امام تاکید کرد: اینترنت و فضای وب لازمه قهری روزگار ماست و واقعیت آن را باید بپذیریم. بزرگترین انتفاع فضای آزاد اطلاعات، مقابله با فساد است که در جامعه ما مورد تأکید رهبری معظم انقلاب و تمام مسئولان است.

سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه بزرگترین عامل برای نرفتن جامعه به سوی فساد، افکار عمومی و رسانه است، گفت: البته این عرصه تلخی‌هایی هم دارد، اما برای رسیدن به آن نتیجه بزرگ اجتماعی باید تلخی ها را به جان بخریم. هر جا فساد باشد جامعه باید به آن حساس باشد و کسی نباید مصون باشد.

جماران نوشت، یادگار امام تصریح کرد: می‌توانستیم زیرساخت های ارتباطات را در داخل داشته باشیم و هنوز هم می توانیم، اما برای به دست آوردن آن باید سماحت و سعه صدر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راه مقابله با فساد، به دست آوردن توجه افکار عمومی است، گفت: از درس‌های بسیار بزرگ امام، اعتماد به فهم مردم است. ممکن است در کوتاه مدت مردم اشتباه کنند اما به خرد جمعی و بالاتر از آن به لطف خدا اعتماد کنیم. مردم به مجموعه های خدماتی باید اعتماد کنند و احساس کنند به اطلاعات شخصی آنها دست خورده نمی شود و این عرصه پاسدار حرمت هاست.

سیدحسن خمینی تاکید کرد: مردم باید احساس کنند با کمترین هزینه به این فضا دسترسی دارند. جوانگرایی در این عرصه، به جا ترین جوان‌گرایی در کشور است.

در این مراسم، وزیر ارتباطات نیز سخنانی را ایراد کرد و گفت:  بسیار خرسندم که در هفته اول کار رسمی، توفیق دیدار با یادگار گرامی حضرت امام آیت الله سید حسن خمینی را یافتیم.

وی با بیان اینکه اعتلای اسلام با عمل ممکن می شود، نه سخن، گفت: اگر امام نبودند، آیا یک جوان شهرستانی می توانست بدون پشتوانه‌ای وزیر شود؟ امام بود که به جوانان اعتماد کرد.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به جوانان عرب در بیداری اسلامی فرمودند آرمان هایتان را روی کاغذ بنویسید تا یادتان نرود به دنبال چه هدفی بودید. امروز به حرم امام آمدیم تا مرور کنیم آرمان امام و شهدا را و یادمان نرود که چه مسیری را بایستی پیگیری کنیم. خدمت به مردم از اولویتهای اصلی است. اعتلای اسلام در دنیا به سخن نیست، عمل ما معرف ماست. امیدواریم دعای امام و شهدا در طی مسیر همراه ما باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین