|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۷۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
مشکل افرادی مانند طلحه و زبیر این بود که خود را هم عرض أمیرالمؤمنین(ع) می پنداشتند در حالی که افراد امت در طول امام امت هستند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان های بسیج اساتید و بسیج فرهنگیان کشور، هویت شیعه را برگرفته از واقعه غدیر دانست.

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان های بسیج اساتید و بسیج فرهنگیان کشور با تبریک ایام عید غدیر خم اظهار کرد: هویت شیعه برگرفته از واقعه غدیر است که این هویت با مشیت خداوند امضا و ابلاغ شد.

وی افزود: ارتباط امت با امامت جامعه در روز غدیر تعیین شده است چرا که رها کردن جامعه بدون امام و حجت خلاف حکمت خداوند است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه غدیر از دو بخش شکل و متن تشکیل شده است، اظهار کرد: در این رخداد الهی پیام رسول الله(ص) تا قیامت ماندگار شد اما در روز ٢٨ صفر کسانی که در غدیر بودند چهره ای از خود نشان دادند که گویی آن روز آنجا نبودند و ماجرای تلخ ثقیفه پیش آمد.

وی افزود: رهبر انقلاب سال ها پیش بحث خواص جامعه را مطرح کردند و آنچه در ٢٨ صفر رقم خورد حاصل تلاش خواص بود که تبدیل به کانون قدرت و ثروت شده بودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: آنچه در طول تاریخ موجب شد ضربه خوردیم و با تلخ کامی مواجه شدیم متوجه این دو کانون نامبارک است.

سردار غیب پرور خاطرنشان کرد: هر جایی که حلاوت و پیروزی وجود دارد متوجه افرادی است که به قدرت و ثروت ارتباطی ندارند مانند امام(ره) که وقتی از ایشان در پرواز پاریس-تهران سوال می کنند چه احساسی از بازگشت به ایران دارند، می فرمایند هیچ.

وی افزود: امروز نیز تبلور این روحیه در رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

غیب پرور با بیان اینکه خواص گرداننگان اصلی جامعه هستند، گفت: در سال ٨٨ چه کسانی انقلاب را به مذبح بردند؟ و امروز چه کسانی به دنبال تلاش برای تطهیر آن ها هستند؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ماجرای طلحه و زبیر، اظهار کرد: مشکل افرادی مانند طلحه و زبیر این بود که خود را هم عرض أمیرالمؤمنین(ع) می پنداشتند در حالی که افراد امت در طول امام امت هستند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی دچار مشکل شدند و بعضا دست آن ها از دنیا کوتاه است، این است که خود را هم عرض ولایت فقیه می دانستند.  

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین