|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۷۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
شاگردان ساوت گیت امشب (دوشنبه) دیدار حساسی را در ومبلی خواهند داشت. آنها اگر بتوانند اسلواکی را شکست دهند نیمی از راه را برای صعود به جام جهانی طی کرده‌اند. با این حال یک شکست همه چیز را برای انگلیسی‌ها سخت خواهد کرد. آخرین غیبت انگلیس در جام جهانی به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد. این تیم در یورو ۲۰۰۸ هم حضور نداشت.
7تیمی بزرگ جهان برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شرایط بد و سختی دارند.

 به نقل از آس، پس از پیروزی پنج‌شنبه شب فرانسه برابر هلند و شکست سوئد برابر بلغارستان به نظر می‌رسید فرانسه به راحتی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود می‌کند. با این حال تساوی تعجب‌برانگیز خروس‌ها برابر لوکزامبورگ باعث شد دوباره همه چیز برای تیم دیدیه‌ دشان سخت شود. آبی‌ها هنوز صدرنشین گروه‌شان هستند اما دو تعقیب کننده جدی به نام‌های سوئد و هلند دارند. دو بازی مهم فرانسه در آخرین هفته حکم مرگ و زندگی را دارد. فرانسه تنها تیم بزرگی نیست که برای رسیدن به جام جهانی تلاش می‌کند. تیم‌های برجسته دیگری چون پرتغال، ایتالیا یا آرژانتین هم برای حضور در جام جهانی راه سختی را پیش رو دارند.

پرتغال

قهرمان یورو ۲۰۱۶ تنها در یک بازی مقدماتی شکست خورده اما سوئیس را مقابل خود دارد که همه بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر گذاشته است. تنها این کشور به همراه آلمان همه بازی‌هایشان را با پیروزی به پایان رسانده‌اند. پرتغال همچون فرانسه هفته پایانی حیاتی را پیش رو دارد. آن‌ها باید ۱۰ اکتبر در استادیوم دا لوژ از سوئیس میزبانی کنند. یاران کریستیانو رونالدو در صورت تساوی امتیازها، تفاضل گل بهتری دارند (۲۴+ برای آن‌ها و ۱۵+ برای سوئیس). تیم دوم این گروه به طور حتم در پلی‌آف حضور خواهد داشت. آخرین باری که پرتغال جام جهانی را از دست داد سال ۱۹۹۸ بود.

ولز

ولز تیم پرافتخاری نیست اما حضور گرت بیل به این تیم جذابیت بخشیده است. ولز اکنون در جایگاه سوم گروهش قرار دارد و رقابت نزدیکی با صربستان و ایرلند دارد. این دو تیم سه‌شنبه برابر هم قرار خواهند گرفت و ولز فرصت دارد به جایگاه نخست صعود کند. شاگردان کریس کولمن می‌توانند تیم دوم شوند چون آن‌ها در هفته آخر باید به مصاف ایرلند بروند. با این حال ممکن است بدترین تیم دوم محسوب شوند که اگر این اتفاق بیفتد نمی‌توانند در پلی‌آف شرکت کنند.

انگلیس

شاگردان ساوت گیت امشب (دوشنبه) دیدار حساسی را در ومبلی خواهند داشت. آنها اگر بتوانند اسلواکی را شکست دهند نیمی از راه را برای صعود به جام جهانی طی کرده‌اند. با این حال یک شکست همه چیز را برای انگلیسی‌ها سخت خواهد کرد. آخرین غیبت انگلیس در جام جهانی به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد. این تیم در یورو ۲۰۰۸ هم حضور نداشت.

ایتالیا

ایتالیا با اسپانیا هم‌گروه است و دیدار رفت و برگشت دو تیم بازی مرگ و زندگی به حساب می‌آمد. ایتالیا با شکست برابر اسپانیا در بازی برگشت اکنون باید منتظر لغزش لاورخا باشد تا به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند. علاوه بر این ایتالیا باید همه بازی‌ها را با پیروزی پرگل به پایان برساند تا به تفاضل گل ۱۰+ لاروخا برسد. یکی از سخت‌ترین بازی‌های این گروه رویارویی با لیختن اشتاین است که اسپانیا سه‌شنبه برابر این تیم قرار می‌گیرد. ایتالیا این کار را انجام داده است. تیم دوم این گروه به احتمال فراوان در پلی‌آف حضور خواهد داشت. آخرین غیبت ایتالیا در جام جهانی به سال  ۱۹۵۸ برمی‌گردد. همچنین آخرین رقابت مهمی که در آن حضور نداشت یورو ۹۲ بود.

آرژانتین

آلبی سلسته دیگر قهرمان جهان است که شرایط خوبی برای صعود به جام جهانی ندارد. در منطقه آمریکای جنوبی رقابت نزدیکی وجود دارد و اختلاف امتیازها بین شش تیم بالایی جدول خیلی کم است (تنها برزیل از این قاره صعود کرده است). آرژانتین اکنون در جایگاه پنجم قرار دارد و در این صورت باید در پلی‌آف با نیوزیلند بازی کند. آلبی سلسته از جام جهانی ۷۴ در ۱۱ دوره پیاپی حضور داشته است.

آمریکا

شش تیم ذکر شده (به جز ولز) جزو کشورهایی هستند که اغلب در جام جهانی حضور داشته‌اند اما نبود آمریکا در این رقابت‌ها ضربه سختی به فوتبال این کشور خواهد زد. آن‌ها به همراه کانادا و مکزیک نامزدهای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ هستند. با صعود همسایه جنوبی‌ (مکزیک) این کشور و کاستاریکای در آستانه صعود، آمریکا باید با هندوراس و پاناما برای جایگاه سوم رقابت کند. تیم چهارم در پلی آف با نماینده آسیا بازی خواهد کرد. آخرین جام جهانی که آمریکا از دست داد در سال ۱۹۸۶ برگزار شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین