|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۷۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
توکلی با بیان اینکه باید به افشاکنندگان فساد اداری و بانکی جایزه داد، عنوان کرد:‌ تلاش می‌کنیم به افرادی که فساد اداری یا پولی و مالی را در هر دستگاهی افشا می‌کنند، جایزه‌ای تعلق گیرد.
رئیس سازمان دیده بان عدالت و شفافیت با اشاره بر بیاناتی از حضرت امیرالمومنین خطاب به مردم درباره ممنوعیت پنهان‌کاری جز در موارد اسرار جنگی گفت: بیشتر آنچه روی آن مهر محرمانه می زنیم ، محرمانه نیست و اغلب کتمان‌هایی را که تصور می‌کنیم برای منافع ملی است در واقع برای منافع شخصی انجام می‌دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، احمد توکلی در همایش بانک و دولت دوازدهم که به همت مجمع اسلامی بانک‌ها برگزار شد، با تاکید بر اینکه تنها کتمان برخی مطالب برای منافع ملی مجاز است، اظهار کرد: کتمان نقطه مخالف افشا و شفاف‌سازی است. طبق قانون هر موضوعی که موجب حق یا تکلیف مردم شود، محرمانه نیست اما عده‌ای در دستگاه های مختلف، روی هر تخلفی مهر محرمانه می زنند تا افشا نشود.

وی با اشاره به تخلفات و فسادهای ممکن در شبکه های بانکی کشور تصریح کرد: اگر همه اطلاعات تسهیلات بانکی پرداختی به افراد مختلف بر روی یک وبگاه که در منظر مردم قرار می گیرد، گذاشته شود و همه بدانند فلان فرد چه مقدار تسهیلات با چه هدفی گرفته است و باید تا چه زمانی آن را تسویه کند، آنگاه این شفافیت مالی موجب می شود فساد از شبکه بانکی ریشه کن شود. اگر تخلفی هم در حال شکل گیری بود، افراد مختلف می توانند آن را با دقت بالا رصد و افشا کنند.

توکلی با بیان اینکه باید به افشاکنندگان فساد اداری و بانکی جایزه داد، عنوان کرد:‌ تلاش می‌کنیم به افرادی که فساد اداری یا پولی و مالی را در هر دستگاهی افشا می‌کنند، جایزه‌ای تعلق گیرد.

وی افزود: هم اکنون بر اساس قوانین حمایتی کشور و از جمله قانون سلامت اداری و مقابله با فساد و همچنین قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از کسانی که در دستگاه های اداری به کشف فساد و علنی کردن آن اقدام می کنند، حمایت می شود و هیچ دستگاهی حق ندارد این افراد را تا رسیدگی کامل حقوقی به ابعاد این تخلف عزل و برکنار و حتی اضافه کار و مزایای آنها را کم و معلق کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در تلاش هستیم به این افراد علاوه بر این مزایا، حق کشفی نیز به عنوان پاداش پرداخت شود.

وی افزود: این امر که در همه جای دنیا مرسوم است و در نیروی انتظامی کشور خود ما هم سابقه دارد، گام مهمی در شفاف سازی و جلوگیری از تخلفات اداری و پولی و مالی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و اینترنت و پیام رسان ها در فضای مجازی خاطر نشان کرد: برای ما که به دنبال شفافیت هستیم یک فرصت مطلوب و کمک بزرگ است که بتوانیم به کمک این ابزارها، شفافیت را در سطح دستگاه ها و نهادها فراگیر کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین