|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۷۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان حادثه دیده هرمزگانی دارای بیمه بوده‌اند و به عنوان اولین اقدام از شرکت تعاونی که اتوبوس را به ما ارائه کرده است، شکایت کرده ایم.
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان حادثه دیده هرمزگانی دارای بیمه بوده‌اند و به عنوان اولین اقدام از شرکت تعاونی که اتوبوس را به ما ارائه کرده است، شکایت کرده ایم.

محمود علیگو درخصوص حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی در داراب گفت: در ساعات اولیه بروز این حادثه تمامی مسولان مربوطه از جمله وزیر آموزش و پرورش در محل حادثه حاضر شدند تا به‌طور مستقیم علت و عمق حادثه را بررسی کنند. همچنین با ملاقات مسئولین از خانواده‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده و فوت‌شده سعی کرده ایم حمایت خود را از جانب آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های دیگر همچون وزارت بهداشت اعلام کنیم.

وی افزود: در این حادثه تمامی دانش‌آموزان دارای بیمه دانش‌آموزی، بیمه باز و بی‌نام در پوشش تمام حوادث بوده‌اند که در این شرایط از خدمات بیمه‌ای برای بحث درمان دانش‌آموزان آسیب‌دیده استفاده خواهد شد.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: متأسفانه وقوع این حادثه مشکلات روحی و روانی بسیاری را برای خانواده‌های دانش‌آموزان هرمزگانی به همراه داشته است. با وجود اینکه در این شرایط بحرانی نمی‌توان داغ خانواده‌های دانش‌آموزان فوت شده را تسکینی داد، اما خدمات مشاوره‌ای برای التیام حال دانش‌آموزان مصدوم و خانواده‌ها آغاز شده است. براین اساس تیم‌های مشاوره‌ای برای ارائه خدمات و تسکین درد روحی و روانی افراد در بیمارستان‌های مربوطه حاضر شده‌اند.

وی اذعان داشت: در این حادثه ۳۳ دانش‌آموز مصدوم، ۷ دانش‌آموز، یک مربی و یک کمک راننده فوت شدند که از بین تعداد مصدومین حادثه، دو دانش‌آموز دچار نقص عضو شده که متأسفانه یکی از آن‌ها از ناحیه دست و پا، و دانش‌آموز دیگر از ناحیه یک دست دچار نقص عضو شده اند.

علیگو عنوان کرد: هیچ یک از دانش‌آموزان حادثه واژگونی اتوبوس نخبه نبوده‌اند و به دلیلی تحصیل در مدرسه فرزانگان، تنها عضو تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی محسوب می‌شوند. این در حالی است که اخبار منتشر شده بر مبنای نخبه بودن دانش‌آموزان هرمزگانی حادثه دیده درسانحه رانندگی، شایعه‌ای بیش نیست.

وی در خصوص توصیف شرایط از آغاز اردوی دانش‌آموزان به شهر شیراز گفت: قبل از راهی شدن دانش‌آموزان بار‌ها از جانب مدیر مدرسه به راننده اتوبوس هشدار داده شد که راننده بسیار جوان است و از تجربه کافی برای رانندگی در ساعات شبانه برخوردار نیست، اما متأسفانه هشدار‌های لفظی به جایی نرسید و راننده جوان ۳۲ ساله با تجربه ۸ تا ۱۲ ساعت رانندگی در شب، بر اثر خواب‌آلودگی و خستگی جان چند دانش‌آموز و مربی ما را گرفت.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش افزود: بر طبق گفته دانش‌آموزان مصدوم حادثه، مربی بار‌ها به راننده اتوبوس هشدار داده بود که با حالت خواب‌آلودگی رانندگی نکنید و نسبت به این قضیه نگرانی خود را در تماس‌های متعدد تلفنی به مسئولان مدرسه اعلام کرده بود، اما راننده دائماً تأکید بر ادامه مسیر داشته و بر رساندن سریع دانش‌آموزان به شیراز تأکید داشته است که متأسفانه این حادثه نیز منجر به فوت همین مربی نگران شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه شروع اردوی دانش‌آموزی مربی با دعوا‌های لفظی با راننده جوان تأکید داشته است که دانش‌آموزان باید کمربند‌های ایمنی خود را ببندند، اما راننده جوان تنها لزوم استفاده از کمربند را در نزدیکی ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی می‌دانست و این امر منجر شد دقیقاً دانش‌آموزانی که به حرف مربی خود گوش کردند با بستن کمربند ایمنی تنها دچار مصدومیت شوند و دانش‌آموزانی که تحت تأثیر سخنان راننده از بستن کمربند ایمنی امتناع کرده بودند در این حادثه فوت شوند.

علیگو در خصوص شیوه نامه‌های اردو‌های دانش‌آموزی گفت: از ساعات اولیه اعلام حادثه واژگونی اتوبوس، دستور تعلیق اردو‌های دانش‌آموزی اعلام شد و این امر تا ایجاد تغییرات لازم در این شیوه‌نامه‌ها ادامه دارد این درحالی است که اردو‌های دانش‌آموزی یک اتفاق تربیتی محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را به‌طور کامل ممنوع کرد. بر این اساس با تشکیل کمیته در سازمان دانش‌آموزی، آیین‌نامه‌های مربوطه را مورد بررسی و بازبینی قرار داده تا با رفع نواقص، در قالب بهتری اجرا شوند.

وی در پاسخ به پیگیری دقیق این حادثه و جلوگیری از تکرار اینگونه اتفاق‌های ناگوار در اردو‌های دانش‌آموزی اذعان داشت: ما حق می‌دهیم که بروز حوادث در اردو‌های دانش‌آموزی احساس نگرانی را در بین تمامی والدین ایجاد کند و منجر به بی اعتمادی نسبت به اردو‌های دانش‌آموزی و بدبینی آن در خانواده‌ها شود.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با آرام شدن فضای حاکم ناشی از حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس در داراب، از فردا به‌طور قانونی پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش و شکایت از راننده جوان آغاز خواهد شد و وکیل وزارت آموزش و پرورش جهت رسیدگی به این امر فعالیت خود را شروع می‌کند.

وی در ادامه یادآور شد: در اینگونه حوادث اولین نکته‌ای که باید رعایت شود قانون است یعنی با رعایت قانون از جانب رانندگان می‌توان سهم بسیار بالایی از تصادفات رانندگی را کاهش داد. همچنین با تغییر در زمان حرکت اردو‌ها و آیین‌نامه‌های مربوطه، باید شرایط برای اردو‌های دانش آموزی ایمن و فراهم شود تا کمتر شاهد اینگونه حوادث‌ها در اردو‌های دانش‌آموزی باشیم.

به گزارش میزان، علیگو در پایان گفت: به خانواده‌های دانش‌آموزان فوت شده و مصدومین این اطمینان را می‌دهیم که وزارت آموزش و پرورش همه پیگیری‌های لازم را برای رسیدگی به این حادثه انجام دهد و از هیچ تلاشی دریغ نکند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین