|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۷۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
مدیرعامل برند جیووا (در ایران) اعلام کرد که این شرکت نسبت به فسخ یک طرفه قرارداد و دریافت غرامت از فدراسیون فوتبال ایران رضایت داده و شکایتش را پیگیری نخواهد کرد.
 مدیرعامل برند جیووا (در ایران) اعلام کرد که این شرکت نسبت به فسخ یک طرفه قرارداد و دریافت غرامت از فدراسیون فوتبال ایران رضایت داده و شکایتش را پیگیری نخواهد کرد.

فدراسیون فوتبال بعد از عقد قرارداد با کمپانی تولید لباس جیووا و درست پیش از بازی تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برابر قطر ، این قرارداد را فسخ و لباس‌های کمپانی آدیداس را بر تن تیم ملی کردند.

موضوعی که پیش و پس از این اتفاق تا مدت‌ها بحث رسانه‌های مختلف بود و حتی نماینده جیووا در ایران اعلام کرد که فدراسیون فوتبال در ازای فسخ یکطرفه این قرارداد باید غرامت بپردازد. با این وصف مدیرعامل جیووا در ایران امروز اعلام کرد که این شرکت دیگر پیگیر شکایت و دریافت غرامت از فدراسیون نیست و رضایت داده است.

محمد علی بردبار نماینده جیووا در ایران در این رابطه گفت:«نمی‌خواهم راجع به اتفاقاتی که رخ داده است صحبت کنم چرا که کنکاش در این موضوع چیزی جز تکدرخاطر را به همراه نخواهد داشت.»

او اضافه کرد:« خدمات ورزشی بازرگانی پارس و حتی کمپانی جیووا در ایتالیا و شخص آقای جیووانی شرایطی را در نظر گرفته بودند که منافع و موفقیت تیم ملی در آن لحاظ شده بود. از همان روز اول هم که قرارداد یکطرفه و بدون هماهنگی از سوی فدراسیون فوتبال نادیده گرفته شد ما اعلام کردیم که اگر تیم ملی بدون جیووا موفق‌تر است ما کنار می‌رویم. الان هم که پس از سال‌ها تیم ملی برای دومین بار متوالی به جام جهانی رفته است دوست نداریم با پیگیری این قرارداد مردم را ناراحت کنیم.»

بردبار اضافه کرد:« در این قرارداد ما مورد ظلم قرار گرفتیم و خیلی ضرر کردیم اما به خاطر مصالح ملی و دلخوشی مردم دوست نداریم این مساله را پیگیری کنیم.»

البته گویا بخشی از هزینه‌های مربوط به جیووا از سوی فدراسیون پرداخت شده است. بردبار با تایید این موضوع گفت:«بخشی از هزینه‌ای که انجام داده بودیم را فدراسیون به ما داد اما از بابت خسارت ما چیزی نگرفتیم.»

او درباره قرارداد این شرکت با باشگاه پرسپولیس و عدم ادامه همکاری با این باشگاه هم گفت:« پرسپولیس مدیران سالم و علاقمندی دارد اما بعد از اتفاقاتی که برای تیم ملی افتاد شرکت ایتالیایی دیگر تمایلی به ادامه کار در ایران نداشت و کنار کشید.»

بردبار در رابطه با نقش جواد خیابانی در این قراردادها هم گفت:« این هجمه‌ای که درباره قرارداد جیووا به وجود آمد با بی تقوایی همراه بود. ما از این هجمه‌ها خیلی لطمه خوردیم. ازجمله آقای خیابانی که نیت کاملا مثبت و در جهت منافع ملی داشت و هیچ نیت دیگری غیر از این نداشت. به عنوان مطلع‌ترین فرد در این قرارداد می‌گویم که آقای خیابانی در این قرارداد هیچ منافعی نداشت.»
خسارت ۲.۵ میلیون دلاری

در رابطه با قرارداد فدراسیون فوتبال و برند جیووا گفته می‌شد که غرامتی نزدیک به ۲.۵ میلیون دلار باید از سوی فدراسیون فوتبال به این شرکت پرداخت شود. بردبار در این رابطه گفت:« من جمع غرامت را نمی‌گویم، تنها شرایط را می‌گویم.

برای هر مرتبه عدم استفاده از لباس جیووا برای هر کدام از اعضای تیم ملی مبلغ ۵ هزار یورو جریمه در نظر گرفته شده بود. همچنین تا زمانی که قرارداد به طور رسمی قانونی فسخ نشده هرجلسه تمرین اعضای تیم ملی بدون لباس جیووا برای هر نفر مبلغ ۵ هزاریورو باید پرداخت می‌شد.

آقای کی‌روش برای هر بار عدم استفاده از لباس جیووا مبلغ ۵ هزار یورو باید جریمه پرداخت می‌کردند و اگر حساب کنید این رقم بیشتر از آن مبلغ ۲ میلیون یورویی که می‌گویند می‌شد. با این حال و با وجود این که اتفاقات خوبی برای ما نیفتاد ما به خاطر منافع ملی و تیم ملی سکوت کردیم و رضایت دادیم.»

نماینده جیووا در ایران همچنین درباره نحوه بسته شدن قرارداد با فدراسیون گفت:«ما این قرارداد را در زمان ریاست آقای کفاشیان با فدراسیون بستیم. بعدها دوستان به این موضوع معترض بودند که چرا آقای کفاشیان در آخرین روزهای کاری‌اش این قرارداد را امضا کرده است درحالی که این پروسه بود که چند ماه طول کشید، ضن این که بسیاری از کسانی که امروز در فدراسیون هستند نیز زیر این قرارداد را امضا کردند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین