|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۷۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
نتایج تحقیق موسسه انگلیسی IPPR که روز شنبه منتشر شد نشان می‌دهد آمار خودکشی در میان دانشجویان دانشگاه‌های انگلیس طی سال‌های اخیر رکورد زد.
 نتایج تحقیق موسسه انگلیسی IPPR که روز شنبه منتشر شد نشان می‌دهد آمار خودکشی در میان دانشجویان دانشگاه‌های انگلیس طی سال‌های اخیر رکورد زد.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد شمار دانشجویانی که طی ده سال گذشته دچار اختلافات روانی شده اند، روند افزایشی داشته و تاکنون 15 هزار و 395 تن به روانشناس مراجعه کرده اند.

بر پایه این گزارش، در سال 2015 میلادی 134 دانشجو خودکشی کرده و به همان میزان براثر اختلافات روانی ترک تحصیل‌ کرده‌اند.

کارشناسان انگلیسی این معضل را ناشی از افزایش هزینه‌های تحصیل در دانشگاه و افزایش بدهی دانشجویان می‌دانند.

'مارک سالتر' سخنگوی کالج سلطنتی ساکیاتریست روز شنبه در گفت‌وگو با گاردین گفت که دولت بایستی اقدامات بیشتری را به‌منظور جلوگیری از گسترش افسردگی میان دانشجویان صورت دهد.

وی گفت: خودکشی اقدامی قابل‌پیشگیری است ... اما درصورتی‌که پیگیری نشود قادر به کاهش این معضل نخواهیم بود.

آنتونی سلدون، معاون رئیس دانشگاه باکینگهام نیز این گزارش را تکان‌دهنده خواند و افزود که دانشگاه‌های انگلیس بایستی این مساله را جدی بگیرند.

وی افزود: برخی دانشگاه‌ها تصور می‌کنند که اختلافات روانی دانشجویان به دانشگاه ارتباطی ندارد اما مساله آموزش ارتباط مستقیمی با هنجارهای اخلاقی افراد دارد.

در همین حال شماری از نمایندگان مجلس انگلیس گزارش یادشده را نگران‌کننده توصیف کرده و خواستار برخورد جدی دانشگاه‌ها با این مساله شدند.

نویسندگان در این گزارش توصیه کرده‌اند که بایستی ارتباط نزدیک‌تری میان دانشگاه و پزشک خانواده دانشجویان برقرار شود.

یک سخنگوی وزارت آموزش انگلیس در واکنش به این گزارش گفت: ما انتظار داریم که دانشگاه‌ها مساله سلامت روانی دانشجویان را جدی بگیرند.. ما در ادامه سال جاری طرح‌های جداگانه‌ای را برای بهبود وضعیت سلامت دانشجویان منتشر خواهیم کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین