|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۷۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
دودی سیاه رنگ از ساختمان کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو به هوا برخاسته است که از احتمال سوزانده شدن اسناد از سوی دیپلمات ها در داخل ساختمان حکایت دارد.
 به گزارش روز شنبه شبکه خبری اسکای نیوز، دودی سیاه رنگ که از دودکش کنسولگری روسیه در سانفرانسیکو تنوره می کشید، توجه خبرنگاران و مردم عادی را به خود جلب کرد.

به گفته 'میندی تالماج' سخنگوی اداره آتش نشانی سانفرانسیسکو، این دود احتمالا حاصل آتشی است که در شومینه داخل ساختمان روشن شده است. وی یادآور شد که ماموران آتش نشان برای بررسی مساله، به صحنه اعزام شدند.

در همین حال، خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس که در صحنه حضور داشت، گزارش داد که مقام های کنسولگری اجازه ورود ماموران آتش نشان به داخل ساختمان را ندادند.

از 'سرگئی پترو' مقام کنسولگری روسیه در مورد دود به هوا برخاسته و بسته شدن کنسولگری پرسش شد، اما وی توضیحی در این مورد نداد.

کنسولگری روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سال گذشته بیش از 16 هزار روادید گردشگری برای شهروندان آمریکایی صادر کرد و بسته شدن کنسولگری به دو کشور لطمه خواهد زد.

'ماریا زاخاروا' سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ماموران سرویس های ویژه آمریکا برای تجسس ساختمان کنسولگری و آپارتمان های محل استقرار دیپلمات های روس و خانواده های آنها، به محل اعزام شده اند.

وزارت خارجه آمریکا در مورد صحت این مساله و همچنین دود مشاهده شده بر فراز ساختمان کنسولگری توضیحی نداده است.

کارکنان کنسولگری روز جمعه و قبل از پایان مهلت تعیین شده برای روز شنبه از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بستن این کنسولگری، اسناد و مدارک داخل ساختمان را به سرعت به درون یک خودرو منتقل کردند.

دستور ترامپ در مورد تخلیه و ترک این کنسولگری که قدیمی ترین مرکز استقرار روس ها در آمریکا محسوب می شود، تازه ترین بخش در مناقشه دیپلماتیک بین واشنگتن و مسکو است.

روابط دو طرف از مدت ها قبل به دلیل سیاست های کرملین در مورد اوکراین و سوریه به تیرگی گرائیده و اخیرا نیز روسیه به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم شده است.

دولت آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به کاهش شمار دیپلمات‌های آمریکایی در خاک روسیه، دستور تعطیلی سرکنسولگری روسیه در سان‌ فرانسیسکو و دو دفتر سیاسی آن در واشنگتن ‌دی‌ سی و نیویورک ‌سیتی را صادر کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین