|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷
کد خبر: ۱۷۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
منابع خبری میگویند که در راستای اجرای توافق با دمشق برای انتقال عناصر داعش از مرزهای سوریه و لبنان به شرق این کشور 100 داعشی وارد دیرالزور شده اند.
 چند روز قبل و پس از حملات متعدد ارتش سوریه، حزب‌الله و ارتش لبنان به مواضع داعش در دو سوی مرز سوریه و لبنان، نیروهای در محاصره این گروه تروریستی با درخواست آتش‌بس، آمادگی خود را برای خروج از این منطقه اعلام کردند.

 ارتش لبنان و پس از آن حزب‌الله و دولت سوریه، با پذیرش آتش‌بس مشروط به آزادی اسرا و تحویل پیکر شهدای نبردهای اخیر، با این درخواست موافقت کردند.

اما ائتلاف آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسیر حرکت اعضای داعش که طبق توافق «جرود» در حال انتقال به «منطقه ابوکمال» در دیرالزور سوریه بودند را بمباران کرده است.

پس از این بمباران، شبکه خبری اسکای نیوز امروز شنبه اعلام کرد که 100 عنصر داعش پس از اخراج از مرزهای سوریه و لبنان وارد دیرالزور شده اند.

ائتلاف موسوم به ضد داعش اما اعلام کرد کاروان داعش به همراه خانواده هایشان همچنان در صحرای سوریه حضور دارند.

ائتلاف آمریکا ضد داعش سه روز پیش در بیانیه‌ای با بیان اینکه جزئی از این توافق نبوده از بمباران مسیر انتقال اعضای داعش از مرز لبنان به شرق سوریه خبر داد

ائتلاف آمریکا، از داعش به عنوان «تهدید جهانی» یاد کرد و گفت که جابجایی تروریست‌ها از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر، راه حل پایدار برای مقابله با این گروه نیست.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین