|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۷۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: برای اسناد ۱۲۵ میلیون ایرانی که از سال ۱۲۹۷ تکمیل و صادر شده، آرشیو الکترونیکی ایجاد کرده‌ایم و هر کسی می تواند صد در صد خدمت را اخذ کند.
 سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: برای اسناد ۱۲۵ میلیون ایرانی که از سال ۱۲۹۷ تکمیل و صادر شده، آرشیو الکترونیکی ایجاد کرده‌ایم و هر کسی می تواند صد در صد خدمت را اخذ کند.

سیف‌الله ابوترابی در آغاز با بیان اینکه سازمان ثبت احوال از نظر سازمانی به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر وزارت کشور فعالیت می کند، عنوان داشت: در 31 استان کشور ادارات کل تاسیس کردیم که در کنار آن بیش از هزار و صد اداره شهرستانی و نمایندگی را در سراسر کشور در اختیار داریم.

وی درباره عملکرد سازمان ثبت قبل از انقلاب گفت: در سال 1297 نخستین بار ثبت احوال شکل گرفت و به عنوان اداره کل احصائیه در بلدیه تهران فعالیت کرد. شکل کلی ثبت احوال به سال 1304 برمی گردد که طی سه سال در قالب استان ها در قالب اداره احصاییه فعالیت کردند.

وی افزود: امروز سازمان ثبت احوال اساسا قابل مقایسه با گذشته نیست. در گذشته به صورت سنتی همکاران در روستاها حضور پیدا می کردند و ثبت ولادت را انجام می دادند و سند را نگهداری می کردند اما امروز اسناد به صورت الکترونیکی و به روز صادر می شود یعنی در هر کجای کشور یک شناسنامه دریافت و ثبت کنید، کمتر از دقیقه ای در پایگاه اطلاعات کشور قابل استعلام است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در حال حاضر ثبت احوال سکونت محور است، خاطرنشان کرد: امروز با تدابیری که اندیشیده شده است، اسناد 125 میلیون ایرانی که از سال 1297 تکمیل و صادر شده است را به صورت آرشیو الکترونیکی ایجاد کرده ایم تا هر کسی در هر کجایی از کشور به هر یک از ادارات مراجعه کند، می تواند صد در صد خدمت را اخذ کند.

وی با اشاره به افزایش سرعت عملکرد سازمان ثبت احوال در سال های اخیر، عنوان داشت: وقتی آرشیو الکترونیک اسناد را اجرایی کردیم، دیگر استعلام ها شامل مرور زمان نمی شود و عملا ابطال زمان صورت نمی گیرد. لذا در سراسر غالب ادارات، شناسنامه افراد را به روز برای افراد صادر می کنند در حالی که در گذشته زمان بر بود.

ابوترابی درباره تمدید و تعویض شناسنامه ها نیز گفت: این اقدام نیز به صورت به روز انجام می شود اما مسئله این است؛ به دلیل حجم بالای تقاضا جهت تعویض و تمدید شناسنامه، این خدمت در تهران کمی زمان است یعنی حدود 15 روز طول می کشید در حالی که در گذشته نزدیک به دو ماه طول می کشید.

وی همچنین درباره اقدامات دیگر سازمان ثبت احوال بیان داشت: یکی از اقدامات گسترش مناطق ارائه خدمات است در حالی که سابق بر این، تنها در پنج نقطه خدمات مربوط به سازمان ثبت احوال برای مردم ارائه می شد. امروز در تهران بیش از 100 دفتر داریم تا به مردم خدمت دهند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین