|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۷۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد خودروی پراید فراوانی 27درصد جانباختگان سطح کشور را به خود اختصاص داده است. قرار بود در این زمینه استانداردهایی در سال 95 ابلاغ شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 27درصد جانباختگان سطح کشور را خودروی پراید به خود اختصاص داده است، گفت: براساس آمار در سال گذشته روزانه 42.5 نفر و در هفته به اندازه یک هواپیمای ایرباس مسافر جان خود را از دست داده است.

سردار تقی مهری در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درخصوص ادامه مجوز به تولید خودروی پراید، اظهار کرد: برابر قانون مقررات استانداردهای 51گانه، مسئولیت این موضوع برعهده سازمان ملی استاندارد و سازمان صنعت و معدن و تجارت است که باید استانداردهای مصوب کشور را رعایت کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد خودروی پراید فراوانی 27درصد جانباختگان سطح کشور را به خود اختصاص داده است. قرار بود در این زمینه استانداردهایی در سال 95 ابلاغ شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

مهری در پاسخ به اظهارات معاون وزیر بهداشت مبنی‌بر اینکه در ایران هر 30 دقیقه یک نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهد، تصریح کرد: براساس آمار پزشکی قانونی، روزانه در کشور 42.5نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند. البته این آمار متعلق به سال گذشته است، ولی می‌توان گفت که بر این اساس در هر هفته حدود ظرفیت یک هواپیما ایرباس (300 نفر) به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

آخرین وضعیت پرونده ماموران پلیس راهور استان همدان و فرودگاه

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده ماموران پلیس راهور استان همدان و فرودگاه مهرآباد که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، توضیح داد: پرونده در استان همدان در حال صدور رای نهایی است که نتیجه آن از طریق مراجع قضایی اطلاع‌رسانی می‌شود. در مورد مامور پلیسی که در فرودگاه از سوی نماینده استان کردستان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود نیز پرونده از طریق مجلس شورای اسلامی و نماینده حقوقی نیروی انتظامی و نماینده پارلمانی نیروی انتظامی پیگیری می‌شود و مراحل قانونی آن در دست اقدام است تا با نماینده خاطی برخورد شود.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی‌بر اینکه رئیس مجلس آقای لاریجانی درخواست کرده تا پلیس راهور این نماینده خاطی را ببخشد، گفت: این یک بحث شخصی نیست، بحث قضایی است و جنبه عمومی جرم مطرح است.

اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده به کجا رسید؟

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر اینکه اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده، در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: عمر مفید موتورسیکلت‌ها در کلانشهرها 8 سال و در سایر شهرها 10 سال پیش‌بینی شده است. در آیین‌نامه جدید به ازای شماره‌گذاری هر خودروی جدید باید یک وسیله نقلیه و 7 دستگاه موتورسیکلت فرسوده اسقاط شود. مراکز اسقاط موتورسیکلت‌ها هم موجود هستند.

مهری ادامه داد: هم‌اکنون بین 500 تا 700 هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها موجود هستند که براساس دستور قوه‌قضائیه باید تعدادی از این موتورسیکلت‌ها در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌خمینی‌(ره) قرار گیرد تا موتورهای فرسوده اسقاط شوند و دیگر وارد چرخه تردد نشوند.

سردار فرماندهی ناجا در این زمینه دستورالعمل ویژه‌ای را صادر کردند که به تایید وزیر کشور رسیده و در آینده با موتورسیکلت‌های فرسوده نیز برخورد می‌شود.

نصب دوربین ثبت سرعت در 34هزار کیلومتر جاده تا پایان سال 97

مهری با اشاره به برنامه ششم توسعه اضافه کرد: براساس این برنامه باید به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 30درصد از تلفات تصادفات کاهش پیدا کند که دستورالعمل آن در وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و کمیسیون ایمنی راه‌ها پیش‌بینی شده است. بر همین اساس، تا پایان سال 97، 34هزار کیلومتر جاده‌های کشور به دوربین ثبت سرعت مجهز می‌شوند و این در حالی است که در 4 ماهه اول سال 96، 72درصد جانباختگان کسانی بودند که در جاده‌های برون‌شهری رانندگی می‌کردند. همچنین متاسفانه 80درصد از جانباختگان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 1200 دستگاه دوربین مورد استفاده پلیس قرار می‌گیرد و رفتار رانندگان پرخطر را کنترل می‌کند، گفت: براساس آمار 6200 وسیله نقلیه در سال گذشته منجر به تصادف شدند که تنها نیمی از آنها مقصر بودند. در واقع ما از بین 27میلیون راننده‌ای که گواهینامه دارند 3هزار راننده متخلف داریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین