کد خبر: ۱۷۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
مهری با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی، گفت: تابستان در کشور ما پرترددترین ایام سال است؛ بویژه در روزهای آخر شهریورماه، براین اساس تصادفات، نیز افزایش می‌یابد.
رئیس پلیس راهور ناجا عدم توجه به جلو را عامل واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی دانست و گفت: تصاویری که از راننده ثبت شده است نشان می‌دهد که راننده دچار خستگی مفرط بوده است.

 سردار تقی مهری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از سال 84 تا کنون شاهد روند کاهشی جانباختگان در کشور بودیم به طوری‌که از 27 هزار و 700 نفر در پایان سال 95 به کمتر از 16 هزار نفر رسیده است. از عوامل مهم و اساسی در این زمینه کاهش رفتارهای پرخطر رانندگان و هماهنگی بین دستگاه‌های امدادی و خدماتی بود؛ بویژه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اصحاب رسانه این موضوع نقش داشت و همه رسانه‌های گروهی اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی و مصون‌سازی دستگا‌ه‌های دیگر انجام دادند.

وی افزود: سه عامل مهم خودرو، جاده و انسان نقش اساسی در تصادفات دارد و قوانین وامدادرسانی نیز نقش مهمی دارد، موضوع جانباختگان در حوادث رانندگی از موضوعات مهم کشور است و امروز تمام افراد جامعه یا مسافرند، یا عابر پیاده یا راننده هستند، براین اساس این مساله دائما به امور مردم ارتباط مستقیم دارد.

مهری با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی، گفت: تابستان در کشور ما پرترددترین ایام سال است؛ بویژه در روزهای آخر شهریورماه، براین اساس تصادفات، نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: در طرح تابستانه امسال بیش از 5 درصد جانباختگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشتیم؛ البته در تیرماه به دلیل افزایش سفرها، براساس آمار پزشکی قانونی، تعداد جانباختگان افزایش داشته اما در دوماه بعدی(مرداد و شهریور) با کاهش مرگ در صحنه مواجه بودیم.

علت سانحه اتوبوس دانش‌آموزان

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه به حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: پلیس با بررسی‌ها، عدم توجه به جلو که ناشی از خستگی و خواب آلودگی بود را سبب واژگونی اتوبوس دانش آموزان از بندرعباس به سمت داراب دانست.

وی اضافه کرد: در این حادثه هفت نفر از دانش آموزان به همراه یکی از مربیان و کمک راننده جان خود را از دست دادند که امیدوارم شاهد کاهش این حوادث باشیم.

مهری تاکید کرد: شیوه‌نامه جدیدی برای دانش‌آموزان و اردوهای آن‌ها باید تدوین شود که برای اردوهای راهیان‌نور شیوه نامه خاصی داریم اما باید شرایطی فراهم شود تا شیوه نامه همه اردوها تغییر کند و این پیشنهاد به آموزش و پرورش داده شده تا شاهد حوادث کمتری باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین