|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۷۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
علیرغم همه محدودیت‌ها در کاهش درآمدهای نفتی، دولت سرمایه بانک‌ها را افزایش داده که به معنای افزایش قدرت ارائه تسهیلات به بخش‌خصوصی در راستای توانمندسازی است و باید از این فرصت نهایت بهره‌برداری صورت بگیرد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در سیاست دولت، کشورهای همسایه اولویت تجاری و اقتصادی هستند و باید در تعامل متقابل و اتکای اقتصاد و تجارت به یکدیگر پیوندهای متنوع و غیر قابل گسست را ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ محمد نهاوندیان با اشاره به پیوند بخش‌های خصوصی و دولتی در قالب اتاق بازرگانی استان در این منطقه گفت: این حرکت، نشانه رونق فعالیت‌هاست و بسیاری از موضوعاتی که در گذشته برای استان بحث می‌شد امروز محقق شده و باید این پیوند و همدلی بین اقشار مختلف اجتماعی در استان حفظ شود.

وی ادامه داد: با همدلی و همراهی می‌توان از همه موانع عبور کرد و در این میان ضرورت توسعه اقتصادی این است که سکانداری اقتصادی در بخش‌خصوصی باشد و رهبر معظم انقلاب اسلامی مجددا در بیانات اخیر تاکید فرمودند که باید دولت از تصدی‌گری فاصله بگیرد و نقش هدایتی و حمایتی داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه گفت: علیرغم همه محدودیت‌ها در کاهش درآمدهای نفتی، دولت سرمایه بانک‌ها را افزایش داده که به معنای افزایش قدرت ارائه تسهیلات به بخش‌خصوصی در راستای توانمندسازی است و باید از این فرصت نهایت بهره‌برداری صورت بگیرد.

وی گفت: همه حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها در صورتی مفید خواهد بود که بخش‌خصوصی هم در راستای توانمندسازی خود گام بردارد و لازمه این مهم ایجاد فضای رقابتی و رشد در درون بخش‌خصوصی است به‌جای آن که با حمایت‌های غیرمنطقی و غیرهدفمند در حالت نوزادی باقی بمانند و نتوانند در فضای رقابتی جهانی و بین‌المللی حضور پررنگ داشته باشند.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: باید در بخش خصوصی مطالعه دقیق از عرضه و تقاضا و شناخت از محیط پیرامونی شکل بگیرد و در فضای رقابتی می‌توان اقدام‌ کرد و از جمله وظایف اتاق‌های بازرگانی در اختیار گرفتن مشاوران متخصص آشنا به حوزه های بین‌المللی است تا فضای رقابت در عرصه جهانی را فراهم کنند.

وی افزود: دولت باید در قالب پروتکل‌ها، مذاکرات و رفع موانع زمینه های لازم را فراهم نماید و اتاق‌های بازرگانی باید با رفت‌و‌آمدهای مستمر و شناخت بازارهای کشورهای همسایه به بازرگانان و تجار کمک کنند و مفهوم خانواده واحد همانا شناخت دقیق از محیط و انتقال آن به اتاق‌های سراسر کشور است برای بهره‌برداری‌های لازم و دقیقی که لازمه توسعه اقتصادی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین