|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۷۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بر اساس مصوبه و ابلاغ شورای عالی اداری تا پایان برنامه ششم، 30 درصد پست های مدیریتی در همه سطوح در اختیار بانوان قرار می گیرد.
 معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بر اساس مصوبه و ابلاغ شورای عالی اداری تا پایان برنامه ششم، 30 درصد پست های مدیریتی در همه سطوح در اختیار بانوان قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در نشست تخصصی امور بانوان و خانواده استان کردستان در سنندج افزود: سیاست توجه به حضور بانوان در عرصه های مدیریتی سیاستی است که از سوی شورای عالی اداری مصوب و ابلاغ شده و این کار در سطح کشور بصورت تدریجی و با شناسایی و توان افزایی بانوان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تحقق این مصوبه توجه به توانمندی بانوان و کارآمدی یک اصل است گفت: بدون شک بانوان با استفاده از توانایی ها و شایستگی های خود می توانند به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور کمک کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: دولت دوازدهم نگاه متعادل جنسیتی در بحث های مدیریتی دارد و شاید بسیاری از نگاه ها و دیدگاه ها همراه با این سیاست دولت نباشد اما این مساله باید به همت مدیران ارشد در دولت و در استان ها انجام شود.

وی اظهار کرد: دولت دوازدهم به بانوان به عنوان سرمایه های اجتماعی، نهادهای مدنی و حضور مردان و زنان برای پیشبرد برنامه ها اعتقاد دارد و در این راستا با تمام توان حرکت می کند.

ابتکار با بیان اینکه حضور مردم در کنار دولت برای رسیدن به تصمیمات مناسب بسیار حائز اهمیت است گفت: در این راستا برون سپاری فعالیت ها به نهادهای مدنی و تشکل های مردمی در دستور کار قرار دارد و امید می رود با استفاده از این ظرفیت ها بتوانیم با گستره بیشتر در راستای توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برای سازماندهی ساختار مشاوران امور بانوان افزود: تلاش می کنیم که جایگاه بانوان مشاور در فرمانداری ها سازماندهی شده و پست های رسمی داشته باشند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: زمینه سازی هایی در راستای مشارکت و حضور بیشتر بانوان کُرد در مجلس شورای اسلامی فراهم شده و این مهم نیز دنبال می شود.

وی همچنبن به بحث خشونت علیه زنان به عنوان یک نکته مهم و کلیدی اشاره کرد و گفت: این بحث، مساله نگران کننده ای است که باید بررسی شده و نیازمند انجام کار اصولی و صحیح فرهنگی است.

ابتکار ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی های مناسب و استفاده از توانمندی های زنان و مردان در عرصه های مختلف، مشکلات موجود در جامعه و بویژه حوزه خانواده، در دولت دوازهم رفع شود.
به گزارش ایرنا، شرکت در نشست شورای اداری، نشست تخصصی بانوان و بازدید از طرح های کارآفرینی استان کردستان از جمله برنامه های سفر یک روزه ابتکار به کردستان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین