|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۷۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
پایگاه خبری سی ان ان آمریکا روز پنجشنبه از تگزاس گزارش داد که مساجد هیوستن در تگزاس به پناهگاهی مطمئن برای حادثه دیدگان طوفان هاروی در ایالت تگزاس تبدیل شده است.
 پایگاه خبری سی ان ان آمریکا روز پنجشنبه از تگزاس گزارش داد که مساجد هیوستن در تگزاس به پناهگاهی مطمئن برای حادثه دیدگان طوفان هاروی در ایالت تگزاس تبدیل شده است.

براساس این گزارش، مسلمانان این شهر با احساس همدردی با همنوعان خود صرف نظر از دین و قومیت، رنگ پوست شان، درهای مساجد خود را به روی صدها آواره از توفان و سیل هاروی گشودند تا پناهگاهی مطمئن برای نجات جان آنها از این حادثه طبیعی باشد که پنج روز متوالی این ایالت و به ویژه هیوستن را در نوردیده است.

هاروی که سهمگین ترین طوفان طی 13 سال گذشته در جنوب آمریکا است به قدری در ایالت تگزاس فاجعه آفریده که تاکنون حدود 50 تن از شهروندان این ایالت را به کام مرگ برده و خسارات زیادی نیز به منازل مسکونی، اماکن عمومی و مزارع مردم منطقه وارد کرده است.

تداوم بیش از پنج روز این طوفان سهمگین که به ایالات مجاور از جمله لوئیزیانا نیز رسیده است تاکنون موجب آوارگی و بی خانمان شدن هزاران تن از ساکنین این ایالات شده است، به همین دلیل مسلمانان آمریکایی طی چند روز اخیر بارها اعلام کردند که در همدردی با هموطنان مصیبت دیده خود از آنها دعوت می کنند به مساجد پناه ببرند تا از تلفات جانی و صدمات روحی بیشتر این حادثه کاسته شود.

به همین خاطر مساجد این ایالت به ویژه در هیوستن امروز به پناهگاهی مطمئن برای بیتوته کردن آسیب دیدگان از این طوفان تبدیل شده و آنها از کمک های خیریه و امدادی مسلمان از جمله پوشاک و آذوقه نیز بهره مند می شوند.

سی ان ان در پوشش کمک های امدادی به آسیب دیدگان این طوفان اعلام کرد که همه مراکز اسلامی از جمله پنج مسجد بزرگ هیوستن وابسته به جامعه مسلمانان آمریکا به همراه دیگر مراکز کوچکتر اسلامی میزبان خیل عظیمی از پناهجویانی هستند که دیگر سرپناهی برای زیستن ندارند.

براساس این گزارش، مسلمانان در این مراکز اسلامی که شامل مدارس، مساجد، کتابخانه و مهد کودک می شوند با پذیرایی از آسیب دیدگان از این طوفان، 24 ساعته غذاهای گرم، لباس، کتاب و نشریات و اسباب بازی برای بچه و نیز امکانات بهداشتی و درمانی در اختیار آنها قرار می دهند.
براساس این گزارش، بعد از آنکه نخستین کمک های این مراکز اسلامی از منبع 'بیت المال' با سخاوت فراوان در اختیار مردم قرار گرفت، مردم این ایالت در شبکه های اجتماعی به یکدیگر خبر می دهند که برای امنیت بیشتر به مساجد مراجعه کنند.

محمد امین مولا، معاون جامعه اسلامی هیوستن در گفت وگو با سی ان ان از آمادگی 22 مرکز اسلامی بزرگ در منطقه برای پذیرایی و امداد رسانی به مردم خبر داد و افزود: مردم نیازمند به کمک های اسلامی علاوه بر دوره بحران اجتماعی - و زیست محیطی براحتی می توانند بعد از آنها هم از طریق شبکه های اینترنتی، شبکه های اجتماعی، رادیو و تلویزیون اسلامی و گفتمان های بین ادیانی از مواهب جامعه اسلامی آمریکا برخوردار شوند.

براساس این گزارش، این مراکز اسلامی در اقدامی جالب افراد زیادی را در معابر عمومی و خیابان ها مستقر کرده اند تا با هدایت مردم به سوی این مراکز اسلامی، کمک های مختلف جوامع اسلامی آمریکا را در اختیار نیازمندان به آن قرار دهند.

این درحالی است که پایگاه خبری ایندپندنت انگلیس نیز امروز در گزارشی از تگزاش از جامعه مسیحی آمریکا به دلیل بستن درهای کلیسای 'لیک وود' بزرگترین کلیسای هیوستن بر روی پناهجویان انتقاد کرد.

این نشریه ضمن اشاره به امداد رسانی گسترده مسلمانان در این حادثه، با انتقاد از 'یول اوستین' اسقف منطقه تگزاس و متولی این کلیسا نوشت: درحالی همه مساجد و برخی کلیساهای کوچک براحتی امکانات خود را در اختیار حادثه دیدگان این توفان قرار می دهند، این کلیسای بزرگ با ظرفیت 16 هزار نفر در اقدامی غیر منطقی درهای خود را به روی نیازمندان بسته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین