|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۷۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
دیروز عارف سکوت خود را شکست و با بیان اینکه این روزها افاضاتی در فضای مجازی در خصوص بحث ژن خوب شده است، گفت: از مصاحبه پسرم به اندازه کافی در فضای توام با بداخلاقی سوءاستفاده شده است.
سکوت ژنی عارف شکست! طی روزهای اخیر اظهارات حمیدرضا عارف، پسر رئیس فراکسیون امید مجلس، بارها به‌صورت جدی و شوخی محل بحث قرار گرفت. پسر عارف گفته بود که «هر کسی که توانایی داشته و به نقطه‌ای رسیده، حتما استعدادهایی در وجودش بوده؛ بالاخره تاثیر وراثت وجود دارد، ژن وجود دارد. پدر و مادر من هر دو جزو شاگرد اول‌های کنکور در کشور بودند، مادر من رتبه 15 کنکور داشته؛ این ژن منتقل می‌شود.» اما محمدرضا عارف تا روز گذشته ترجیح داد درباره اظهارات پسرش و حواشی ایجادشده درباره آن سخنی نگوید تا شاید داستان ژن خوب به پایان برسد، اما این تصور اشتباه بود و هنوز هم «ژن خوب پسر عارف» یکی از موضوعات ثابت گعده‌های سیاسی و غیرسیاسی است. دیروز عارف سکوت خود را شکست و با بیان اینکه این روزها افاضاتی در فضای مجازی در خصوص بحث ژن خوب شده است، گفت: از مصاحبه پسرم به اندازه کافی در فضای توام با بداخلاقی سوءاستفاده شده است. وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در خصوص بحث ژن خوب چیست، گفت: نظر خوبی در این باره ندارم. فکر می‌کنم افاضاتی که در این روزها در فضای مجازی انجام شده است، به‌قدر کافی کفایت می‌کند. نماینده تهران در پاسخ به این پرسش که آیا توصیه‌ای به فرزندتان در این باره نداشته‌اید، گفت: همان توصیه‌ای را که به تمامی جوانان دارم، به فرزند خود نیز می‌گویم؛ اینکه چقدر موثر باشد و یا نباشد را نمی‌دانم. وی افزود: در این باره به اندازه کافی بحث شده است. مصاحبه‌ای انجام شده که در فضایی توام با بداخلاقی از آن سوء‌استفاده شده است. ایشان به هر حال همواره شاگرد ممتاز بوده‌اند. در هر مسابقه‌ای در دوران دبستان شرکت کرد، اول شده. این موضوع را در مصاحبه‌اش مورد اشاره قرار داده و گفته که این مساله را از پدر و مادرم به ارث برده‌ام که آنها نیز در تمامی مقاطع شاگرد اول بوده‌اند. در ادامه خبرنگاری از عارف پرسید که «آیا شما به دلیل بیان این صحبت تذکری به پسرتان نداده‌اید؛ چون از این صحبت تلقی می‌شود که جامعه را طبقه‌بندی کرده است»؛ سوالی که عارف ترجیح داد با سکوت خود به آن پاسخ ندهد.

غیبت پزشکیان در هیات‌رئیسه

رئیس فراکسیون امید در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل تغییرات در ترکیب هیات‌رئیسه این فراکسیون گفت: آقای پزشکیان به‌دلیل درگیری‌های بسیار در هیات‌رئیسه در این دوره کاندیدا نشدند. آقای صادقی نیز ترجیح دادند به‌دلیل اهمیت کار فراکسیون شفاف‌سازی و ماموریت حساس این فراکسیون بیشتر زمان خود را صرف فراکسیون شفاف‌سازی کنند؛ به همین دلیل برای هیات‌رئیسه فراکسیون امید کاندیدا نشدند. عارف در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح انتقادات برخی از اعضای فراکسیون امید نسبت به عملکرد فراکسیون مستقلین در رأی اعتماد به وزرا گفت: همان‌طور که فراکسیون امید بر اساس سازوکار خود عمل می‌کند، سایر فراکسیون‌ها نیز مبتنی بر سازوکارشان اقدامات خود را انجام می‌دهند؛ لذا ما هیچ‌گله‌ای از دیگر فراکسیون‌ها نداریم. خبرنگار مجددا از عارف پرسید که این پاسخ شما در حالی است که بعضی از اعضای فراکسیون امید برخی از نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی را به زدوبند متهم کردند. عارف در پاسخ به این سوال گفت: ان‌شاءا... زدوبند و باج‌خواهی نبوده است و هرکسی بنا به تکالیف سیاسی و ملی خود رأی داده است. رئیس فراکسیون امید در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه‌های این فراکسیون در سال دوم فعالیتش برای رفع انتقادات نسبت به عملکرد این فراکسیون گفت: انتقاد، امری طبیعی برای کسانی است که فعالیت می‌کنند. اگر قرار باشد انتقادی مطرح نشود، بهتر است کاری هم صورت نگیرد. حقیقتا فراکسیون امید در تمامی صحنه‌ها حضور تاثیرگذار داشته است و توانسته انسجام بسیار خوبی را در تمامی مباحث مطروحه داشته باشد. عارف به برگزاری جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید و تعیین اعضای جدید هیات‌رئیسه این فراکسیون اشاره کرد و گفت: اعضای فراکسیون امید روز گذشته با رأی خود به عملکرد فراکسیون صحه گذاشتند. طبیعتا ما در آینده برای بهبود شرایط جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا در نهایت فراکسیون بتواند امورش را با جدیت پیش ببرد. رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه فراکسیون امید در سال دوم کاری‌اش برنامه‌محوری را در سرلوحه کارش قرار داده است، افزود: هدف ما پیگیری برنامه‌ها و وعده‌های داده‌شده به مردم در زمان انتخابات و به‌دنبال آن انجام اقدامات در چارچوب برنامه ششم توسعه و اهداف دولت است؛ برای این موضوع پیگیری چند پروژه جدی به‌خصوص در حوزه معیشت و اقتصادی را در دستورکار داریم. عارف در پاسخ به سوال دیگری درباره تلاش برخی از نمایندگان برای اعمال محدودیت در کار خبرنگاران و عکاسان مجلس گفت: اگر قرار به اعمال محدودیت در خانه ملت برای خبرنگاران باشد، طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که آنها حضوری جدی در دیگر بخش‌ها داشته باشند؛ لذا امیدوارم هیات‌رئیسه این مشکلات را رفع کند. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره معرفی نشدن وزیر پیشنهادی علوم گفت: طبیعتا بهتر بود که سال تحصیلی با حضور وزیر علوم آغاز می‌شد. اکنون به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد، اما انتظار ما این است که رئیس‌جمهور هرچه سریع‌تر و بعد از اتمام تعطیلات مجلس وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند تا این وزارتخانه تعیین تکلیف شود.

منبع:آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین