|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۷۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
پوتین در واکنش به اعمال تحریم آمریکا علیه این کشور اعلام کرد ۷۵۵ دیپلمات و کارمند آمریکایی باید تا جمعه اول سپتامبر روسیه را ترک کنند.
 پوتین در واکنش به اعمال تحریم آمریکا علیه این کشور اعلام کرد ۷۵۵ دیپلمات و کارمند آمریکایی باید تا جمعه اول سپتامبر روسیه را ترک کنند.

به نقل از فرانس پرس، به دنبال تنش در روابط آمریکا و روسیه، مسکو اعلام کرد دیپلمات های آمریکایی که در روسیه هستند باید تا روز جمعه اول سپتامبر خاک این کشور را ترک کنند.

گفتنی است این تصمیم به دنبال اعمال تحریم آمریکا علیه روسیه گرفته شد و پوتین در اواخر ماه جولای دستور کاهش 755 دیپلمات و کارمند آمریکایی که در سفارت یا کنسولگری های این کشور در روسیه هستند را صادر کرد و گفت سقف شمار دیپلمات های آمریکایی در این کشور باید به 455 نفر برابر با شمار دیپلمات های روس در آمریکا برسد.

پوتین گفت مدتی طولانی در انتظار بهتر شدن شرایط بودیم، اما به نظر می رسد چنین چیزی بعید است.

در ابتدای ماه آوریل، آمریکایی ها مجبور به ترک دو ساختمان دیپلماتیک در حومه پایتخت روسیه شدند که کرملین استفاده از آن را ممنوع کرده بود و این در واقع واکنشی از سوی روسیه علیه تحریم های اقتصادی جدیدی بود که کنگره آمریکا علیه این کشور به تصویب رساند.

دونالد ترامپ این قانون کنگره را امضا کرد و با ابراز ناامیدی گفت روابط ما با روسیه در پایین ترین سطح در طول تاریخ است. از سوی دیگر دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه از این تصمیم کنگره انتقاد کرد و آن را پایان امید روسیه برای بهبود روابط دانست.

کولسنیکوف، تحلیلگر سیاسی معتقد است امکان برقراری روابط ویژه بین آمریکا و روسیه وجود دارد، اما پوتین به وضوح دریافت ترامپ شخص غیر قابل اعتمادی است. این در حالیست که ترامپ به درستی نمی داند چگونه می توان این روابط را بهبود بخشید.

پس هنگامی که واشنگتن حمایت خود از تروریست ها را برای کسب رضایت روسیه متوقف کرد، این مسئله باعث تغییر دیدگاه آمریکا درباره دیگر عوامل تنش و درگیری در سوریه شد و درباره مساله اوکراین و پیوستن مسکو به شبه جزیره کریمه بر سیاست ناسازگاری تکیه کرد. به همین دلیل جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا چندی پیش متعهد شد به ارتش اوکراین که در جنگ با شورشیان طرفدار روسیه هستند، کمک می کند.

وحتی زمانیکه ترامپ از همکاری با روسیه در مقابله با تروریسم به روشی سازنده سخن گفت بسیاری از همراهان وی نسبت به نزدیک شدن روابط وی با مسکو شک کردند.

روابط مسکو و واشنگتن امروز مانند دوران اوباما نیست و کولسنیکوف، تحلیلگر سیاسی گفت جنگ تحریم ها، شکل جدیدی به خود گرفته است، اما به نظر می رسد این تنها راه برای ابراز تنفر این دو کشور به یکدیگر است. وی در ادامه خاطر نشان کرد امروز کسی در روسیه برای ترامپ اهمیتی قائل نیست و روابط این دوکشور به تنگنایی فراگیر شباهت دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین