|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۷۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
تلاش سازمان ملی استاندارد ایران برای تشکیل کمیته های فنی متناظر و حضور در نشست های بین المللی برای ارایه پیشنهادات و تبادل اطلاعات است چراکه این اقدام نقش ارزنده ای در بهبود فناوریها دارد و ما از این رویداد حمایت می کنیم.

اعضای بیست و هشتیمن کمیته فنی فولاد که از کشورهای ژاپن، فرانسه، سوئد و چین به ایران سفر کرده بودند، صبح امروز با رییس سازمان ملی استاندارد ایران دیدار و گفت و گو کردند.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست با اشاره به قدمت تاریخی ایران در تولید محصولات گفت: در راستای توسعه و پیشرفت کشور و براساس رویکرد نوین استانداردسازی، همراه و همگام با کشورهای پیشرو و در حال توسعه مسئولیت خود را در زمینه تدوین استاندارد ملی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی با هدف حفظ منافع ملی و حذف موانع فنی برای تسهیل تجارت و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب انجام دهیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای فعال سازمان بین المللی استاندارد (ISO) است اظهار داشت: ایران در هیات مدیره فنی این سازمان بین المللی استاندارد دارای رتبه 23 و در شورای آن رتبه 27 را از بین 163 کشور عضو داراست.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: کمیته فنی فولاد برای ایران به دلیل ظرفیت های بالای فولادسازی و وجود 6 مولفه از زنجیره فولاد (از سنگ آهن تا تولید محصولات مختلف فولادی) از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی نسبت به تشکیل کمیته های متناظر آن در داخل کشور نیز اقدام شده است.

پیروزبخت در ادامه افزود: تلاش سازمان ملی استاندارد ایران برای تشکیل کمیته های فنی متناظر و حضور در نشست های بین المللی برای ارایه پیشنهادات و تبادل اطلاعات است چراکه این اقدام نقش ارزنده ای در بهبود فناوریها دارد و ما از این رویداد حمایت می کنیم.

در این نشست، سودابه یحیی زاده، سرپرست معاونت تدوین و ترویج استاندارد با اشاره به برگزاری کمیته فرعی ISO/TC17/SC1 با عنوان تعیین ترکیب شیمیایی در کشور گفت: در حال حاضر 8 پیشنهاد کاری جدید یا تجدیدنظر استاندارد بین المللی به ایران واگذار شده که 7 پروژه آن مربوط به همین کمیته فرعی است .

وی با بیان اینکه 20 کارشناس ( expert ) از ایران به طور مستقیم در تدوین استانداردهای کمیته فنی فولاد نقش دارند ابراز امیدواری کرد: پروژه های ایران با نظر اعضای کمیته و با توجه به ظرفیت علمی موجود در جمهوری اسلامی ایران، با محوریت ایران مورد حمایت قرار گیرد.

یحیی زاده یادآور شد: در این کمیته فنی پروژه هایی را که پیشنهاد شده است به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود تا در نهایت استاندارد مربوطه تدوین شود.

نشست ISO/TC17/SC1 با عنوان روشهای تعیین ترکیبات شیمیایی که با حضور ۲۷ نفر از نمایندگان کشورهای ژاپن، فرانسه، سوئد، چین و جمهوری اسلامی ایران از روز سه شنبه 7 شهریور در تهران آغاز شد تا روز پنج شنبه ۹ شهریور ادامه دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین