کد خبر: ۱۷۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
به نمایندگی از مردم ایران در حوزه مقاومت از خانواده امام موسی صدر تشکر ویژه می‌کنم که در همه این سال‌های سخت فعالانه موضوع ربایش امام موسی صدر را دنبال کردند.
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در تریبون آزادی امام موسی صدر گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر شهادت امام موسی صدر وجود ندارد.

 حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در دومین تریبون آزادی امام موسی صدر که دیروز سه شنبه هفتم شهریور در موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار شد گفت: به نمایندگی از مردم ایران در حوزه مقاومت از خانواده امام موسی صدر تشکر ویژه می‌کنم که در همه این سال‌های سخت فعالانه موضوع ربایش امام موسی صدر را دنبال کردند.

وی افزود: وزارت امور خارجه ایران، مجامع دولتی و حقوقی دیگر کشورها و برخی شخصیت‌ها هرکدام قدم‌هایی را برای پیگیری پرونده امام صدر برداشتند، اما هیچکدام از آنها به محکمی قدم خانواده نبوده است. زمانی که من در وزارت امورخارجه مسئولیت داشتم، در حوزه‌ای کار می‌کردم که یکی از کارهایم پیگیری این پرونده بود. ما مدام در این زمینه پیگیر بودیم اما بازهم تلاش‌های ما به اندازه خانواده نبود.

وی در ادامه گفت: در این جمع یک بار دیگر تاکید می‌کنم که به استناد مدارک، شواهد و قرائن متعدد دلیلی بر شهادت امام صدر که تایید کننده نهایی وضعیت ایشان باشد، وجود ندارد. علیرغم اینکه در این سال‌ها اشخاصی تلاش کردند با توجیهات انسانی و سیاسی خانواده امام صدر و دوستدارانش در جهان مسیحیت و اسلام را راضی به شهادت امام کنند، اما جمع‌بندی نهایی این است که بر اساس شواهد اکنون وضعیت‌ امام صدر نامعلوم است و همه امیدوار هستیم روزی شاهد حضور ایشان در جمع همه باشیم.

وی با بیان اینکه چندی پیش دیداری با همسر شهید سمیر قنطار داشتم گفت: ایشان عکسی را به من نشان داد که مادر شهید قنطار به او داده بود. آن عکس جسد شهید قنطار در زندان‌های رژیم صهیونیستی را حکایت می‌کرد. به عبارتی صهیونیست‌ها ۳۰ سال شهید قنطار را در بند داشتند، اما به خانواده گفتند که ایشان را شهید کرده‌اند. اما خانواده قطع امید نکرده تا اینکه ایشان از زندان آزاد شد و بعد از چند سال در سوریه به شهادت رسید.

عبداللهیان در پایان یادآور شد: یکی از دوستداران امام صدر نقل قولی از یاسر عرفات را برای من بیان کرد. او گفت که امام صدر در ۴۰ سال پیش به عرفات گفته بود که مسئله قدس آنقدر مقدس است که تنها به دست مومنان آزاد شود. شاید این دلیلی باشد بر ربودن امام صدر. من دعا می‌کنم تا به زودی در جشن آزادی امام موسی صدر در کنار خانواده ایشان و همه آزادی‌خواهان جهان، حضور پیدا کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین