کد خبر: ۱۷۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مسئولان تیم‌ملی را که مشاهده می‌کنی، همه از یک اتفاق ناراحت هستند؛ عدم همراهی تیم‌ملی توسط دن‌ گاسپار همه را نگران کرده و حتی باعث شده فدراسیون نیز بیانیه‌ای در این‌خصوص صادر کند.
آرامش سئول با وجود ترافیکی که در معبرهای اصلی شهر وجود دارد، هرگز به شما این را نمی‌رساند که یکی از حساس‌ترین مسابقات برای چشم‌بادامی‌ها در مقدماتی جام‌جهانی در پیش است. برخلاف اخباری که به تهران از رسانه‌های کره‌ای مخابره می‌شود، در سئول انگار کسی از بازی پنجشنبه‌شب خبری ندارد و گواه این موضوع، سوال مسئول چک کردن پاسپورت از خبرنگاران ایرانی درباره دلیل حضورشان در این شهر است.

هواداری که از لس‌آنجلس آمد

بعد از سفری تقریبا ٢٠ساعته برای رسیدن به سئول، بهترین اتفاق ممکن در فرودگاه اینچئون می‌تواند دیدن فردی با پیراهن تیم‌ملی ایران باشد؛ فردی که وقتی با او هم‌صحبت می‌شوی، می‌فهمی از لس‌آنجلس برای تماشای بازی کره‌جنوبی و ایران به شرق آسیا کوچ کرده و همین اتفاق کوچک کافی است تا خستگی سفر طولانی از تنتان بیرون برود. وقتی با او هم‌صحبت می‌شوی، خود را مختار معرفی می‌کند و خیلی سریع لو می‌دهد که از یک هفته قبل هتل میفیلد را هم رزرو کرده است تا در کنار اعضای تیم‌ملی باشد. این درحالی است که کارلوس کی‌روش اجازه حضور خبرنگاران ایرانی را نیز در هتل میفیلد صادر نکرد.

اظهارنظر جالب راننده تاکسی

سوار تاکسی که می‌شوی، اما کمی نگاهت نسبت به بی‌تفاوتی کره‌ای‌ها به بازی حساس روز پنجشنبه عوض می‌شود. راننده کره‌ای وقتی می‌شنود که خبرنگاران ایرانی را قرار است به مقصد برساند، کُری‌خوانی را شروع می‌کند و از عزم راسخ فوتبالیست‌های کشورش برای پیروزی بر ایران سخن می‌گوید. او البته وقتی نام ایران می‌آید، ناخودآگاه نام امام خمینی(ره) در ذهنش نقش می‌بندد و آن را بر زبان می‌آورد. بله، این‌جا در ٩‌هزار کیلومتری تهران، مردمانی هستند که از امام خمینی(ره) به نیکی یاد می‌کنند.

ناراحتی از گاسپار

مسئولان تیم‌ملی را که مشاهده می‌کنی، همه از یک اتفاق ناراحت هستند؛ عدم همراهی تیم‌ملی توسط دن‌ گاسپار همه را نگران کرده و حتی باعث شده فدراسیون نیز بیانیه‌ای در این‌خصوص صادر کند. جالب این‌که گویا کی‌روش از قبل پیش‌بینی نیامدن گاسپار را کرده بود و به همین دلیل از لوپز، مربی پرتغالی که قبلا نیز در یکی، دو اردو حضور یافته بود، درخواست کرد تا به سئول بیاید و دروازه‌بان‌ها را تمرین دهد. مسأله دیگر درباره تیم‌ملی تأخیر در پرواز سامان قدوس و احسان حاج‌صفی بود. آنها که قرار بود از آلمان به تیم‌ملی اضافه شوند، در پروازشان تأخیر پیش آمد و مجبور شدند آخرشب سه‌شنبه خود را به کادرفنی معرفی کنند.

هوای خنک سئول

هوای شهر سئول یک غافلگیری بزرگ برای ایرانی‌هایی است که از گرمای شدید تابستانی به کره‌جنوبی سفر کرده‌اند؛ هوایی کاملا ابری که با وزش باد همراه است و برای ما که لباس‌های آستین‌کوتاه را هم برای سفر ناگهانی با عجله جمع کردیم، عجیب به نظر می‌رسد. هرچه رو به شب هم می‌رویم، درجه حرارت هوا کاهش می‌یابد و خنکی کاملا مشخص است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین