|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
باشگا‌های ایرانی تا سال ۲۰۱۹ فرصت دارند تا با ارایه اسناد مالی واقعی و بازی جوانمردانه مجوز حرفه‌ای خود را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کنند در غیر اینصورت احتمال سقوط به AFC CUP وجود دارد.
 باشگا‌های ایرانی تا سال ۲۰۱۹ فرصت دارند تا با ارایه اسناد مالی واقعی و بازی جوانمردانه مجوز حرفه‌ای خود را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کنند در غیر اینصورت احتمال سقوط به AFC CUP وجود دارد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در سفر اخیر خود به مقر AFC تلاش کرد برای باشگاه‌های بدهکار ایران مهلت بگیرد تا این باشگاه‌ها بتوانند به وضعیت مالی خود سامان بدهند و در نهایت نیز دو ماه فرصت به فوتبال ایران داده شد تا هرچه سریع‌تر باشگاه‌ها بتوانند پرونده‌ها و شکایت‌های مالی خود را مختومه کنند. با این حال شاید بتوان گفت طوفانی در راه است و اگر باشگاه‌های فوتبال ایران نتوانند هرچه سریع‌تر به وضعیتی پایدار در زمینه مسایل مالی برسند با جرایم و تنبیه‌هایی از سوی AFC مواجه شوند.

AFC برنامه‌ای را تدوین کرده تا همه باشگاه‌های فوتبال قاره آسیا تا پایان سال 2019 بتوانند اسناد مالی خود را به صورت واقعی و جوانمردانه ارایه کنند و در واقع هیچ باشگاه حرفه‌ای در فوتبال آسیا اسناد مالی جعلی و مخدوش ارایه نکند. با این شرایط اگر باشگاه‌های ایرانی نتوانند تا دو سال دیگر به چنین شرایطی برسند ممکن است پروانه مجوز حرفه‌ای دریافت نکنند و در آنصورت احتمال دارد که باشگاه‌های ایرانی به جای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به AFC CUP سقوط کنند که در واقع در آن بازی‌ها باشگاه‌های آماتور آسیا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال محرومیت یا سقوط دادن تیم های ایرانی نیست و تمایل دارد که همکاری لازم را با فوتبال پرتماشاگر ایران و باشگاه‌های پرهوادار ایرانی مثل استقلال و پرسپولیس انجام بدهد اما به شرطی که باشگاه‌های ایرانی هم واقعا بخواهند که در فاز مالی بازی جوانمردانه را رعایت کنند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال تمام تلاشش را انجام می‌دهد تا وضعیت باشگاه ها و فوتبال ایران را در این مدت مطلوب شود و شاید به همین دلیل بود که او به تازگی اعلام کرد اگر لازم باشد لیگ برتر فوتبال ایران را با 8 باشگاه‌ برگزار می‌کند.

در گذشته باشگا‌ه‌های ایرانی فقط از طلبکاران خارجی هراس داشتند اما اکنون بازیکنان و مربیان ایرانی که حق و حقوق‌ خود را مطالبه می‌کنند فهمیده‌اند که امکان گزارش دادن به کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارند و با آرایی که از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دریافت کرده اند به راحتی راهی مالزی و مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌شوند.

بنابراین بهترین راه انجام بازی جوانمردانه مالی از سوی باشگاه‌های ایرانی است و اینکه باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی طلبکاران‌شان را راضی کنند و بدانند که اکنون در فوتبال جهان، بازی جوانمردانه فقط در میدان سبز نیست و باشگاه‌ها باید در زمینه مالی هم بازی جوانمردانه انجام بدهند وگرنه سرنوشتی مثل تیم لاتزیو ایتالیا در انتظارشان است تیمی که اکنون دیگر اثری از آن در سطح اول فوتبال ایتالیا مشاهده نمی‌کنید زیرا بازی جوانمردانه را رعایت نکرد و در نهایت مجبور به اعلام ورشکستگی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین