|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۲
کد خبر: ۱۷۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد 19 میلیون نفر بدمسکن در کشور حضور دارند که رقم کمی نیست.
 وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد 19 میلیون نفر بدمسکن در کشور حضور دارند که رقم کمی نیست.

عباس آخوندی در ستاد استانی بازآفرینی شهری استان کرمان خاطرنشان کرد: تعداد افراد بد مسکن، یک‌سوم جمعیت شهری کشور را شامل می‌شوند و این نشان می‌دهد حتما یک جایی از کار ایراد دارد و درمان این موضوع نیز ساده نیست.

وی ادامه داد: به خانه‌های تک اتاقه یا حتی منازلی که در و پیکر درستی نداشته باشند، از سرویس بهداشتی استانداردی برخوردار نباشند و از‌امکانات آب، برق و گاز بی بهره باشند، بد مسکن گفته می‌شود.

آخوندی گفت: پرداختن بیشتر به حواشی و توجه کمتر به متن یک مساله بسیار بسیار جدی در کشور است که تاکنون سیاستمدان و سیاست گذاران برای رفع آن توجه لازم را نداشته‌اند. با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، اقدامات بزرگ انجام شده در حوزه‌های مختلف و صرف هزینه‌های هزاران میلیاردی، محصول نهایی که باید در کیفیت زندگی مردم نمایان شود، حاصل نشده و باید دید که اشکال کار در کجاست.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در ایران به اجماع نرسیم نمی‌توانیم این مساله را حل کنیم، گفت: اصلی‌ترین مشکل ما نحوه رویارویی با مفاهیم مدرن است که بحث بسیار پیچیده‌ای است. مدرنیته موضوع بسیار پیچیده‌ای است. نحوه رویارویی ما با مدرنیته عمدتا به شکل نفی گذشته و آغاز جدید بوده است.

آخوندی افزود: بازار ما بازار اقتصاد کشاورزی است و هر چه اقتصاد مدرن داریم خارج از این بازار است، به گونه‌ای که اگر یک واحد بزرگ تولیدی بخواهد دفتر داشته باشد، به سمت بازار نمی‌رود و همه بیرون از بازار می‌آیند زیرا مرکز اقتصاد صنعتی جای دیگری است و این برش تاریخی را به خوبی در این بازار می‌توان دید.

وی اظهار کرد: باید به متن برگردیم. باید به شکلی برگردیم تا بدانیم کجا ایستاده‌ایم و این تصور که می‌توانیم انسان را خارج از زمان و مکان ببینیم، تصور نادرستی است زیرا نمی‌توان حس تعلق افراد به مکان و زمان را جدا کرد.

آخوندی با اشاره به اینکه نتیجه بریدن انسان از زمان و مکان، حاشیه‌نشینی است که زمان و مکان در آن تعریفی ندارد، عنوان کرد: باید به بافت قدیم برگردیم و در این بافت باید امروزی زندگی کرد اما تاریخ خود را فراموش نکنیم.برای تلفیق صحیح بین مدرنیته و تاریخ باید اقلیم را باور کرد و موقعیت هویتی را شناخت.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تصور تخریب تاریخ بدترین تصوری است که به ما دست داده و این امر مخصوص شهر و کشور ما نیست و در سایر کشورها نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم اندیشه بازگشت به متن، بازگشت به بافت‌های قدیمی، باور اینکه شهر یک سازمان اجتماعی است و شناسایی راه‌های مدرن شدن آن رونق یابد تا بتوانیم به سمت یک توسعه پایدار حرکت کنیم.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین