|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۷۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
هر ساله فستیوال های مختلفی در گوشه و کنار دنیا برپا می شود، فستیوال هایی که گاهی در بزرگداشت یک واقعه هستند، گاهی فستیوال های غذایی و در بعضی از کشورهای دنیا هم جشنواره هایی برپا می شود که از شدت عجیب و بامزه بودن بیشتر شبیه شوخی هستند!
 هر ساله فستیوال های مختلفی در گوشه و کنار دنیا برپا می شود، فستیوال هایی که گاهی در بزرگداشت یک واقعه هستند، گاهی فستیوال های غذایی و در بعضی از کشورهای دنیا هم جشنواره هایی برپا می شود که از شدت عجیب و بامزه بودن بیشتر شبیه شوخی هستند!

اما این فستیوال ها ابدا برای آن کشور شوخی نیست، بلکه یک جشن جدی و پر هیجان است که اتفاقا ریشه ی تاریخی هم دارد. یکی از این فستیوال های بامزه و عجیب، فستیوال کوپر هیل چیز در انگلستان نام دارد. فستیوالی که در آن هر که غلتش تند، شانسش بیشتر! در این مطلب قصد داریم به معرفی این جشن عجیب بپردازیم. با ما همراه شوید:

در کشور انگلستان دهکده ای کوچک به نام بروک ورث (Brockworth) وجود دارد که تقریبا ۲۰۰ سال است که میزبان فستیوال کوپر هیل چیز بوده است. در این فستیوال که هر سال برگزار می شود، یک تکه پنیر گرد از بالای تپه ی هیل به پایین انداخته می شود و مسابقه دهندگان باید خودشان را به پنیر برسانند. یک عده آدم را تصور کنید که از بلای تپه قل می خورند تا به یک تکه پنیر برسند! این تپه شیب فوق العاده زیادی دارد و در عرض چند ثانیه، این پنیر به سرعت گردن شکنی می رسد و رسیدن به آن ترسناک تر و ترسناک تر!

اگر بخواهیم شیب را از ۱۰۰ درصد حساب کنیم، شیب تپه ی کوپر ۵۰ درصد است و در بعضی از جاها تقریبا کاملا عمود می شود بنابراین ایستادن روی ۲ پا تقریبا غیر ممکن است و در تمام مسیر باید قل خورد! معمولا در طول هر مسابقه آسیب و جراحات و شکستگی ها وجود دارد و چیز غیر عادی ای نیست.

در فستیوال کوپر چیز سال ۱۹۹۷، ۳۳ نفر دچار شکستگی جدی استخوانی شدند و در نتیجه باعث شد تا مسابقه به طور کامل متوقف شود. یک بار دیگر که این مسابقه به طور کامل کنسل شد، به سال ۲۰۱۰ بر می گردد که در آن سال فریاد طرفداران و تماشاچیان کناره ی زمین از ترس دیدن آسیب ها منجر به آن شد.

تاریخچه فستیوال کوپر هیل چیز
تاریخ دقیقی از شروع این فستیوال در دست نیست اما این باور وجود دارد که قدمت آن به دهه ی ۱۸۰۰ می رسد. بعضی دیگر بر این باورند که تاریخ آن به اندازه ی دوران رم باستان قدیمی است. آنها می گویند که در زمان های بسیار دور، بر روی تپه ی کوپر قلعه ای وجود داشته است که یکی از ساکنان قلعه روزی، شی ای را به پایین تپه می اندازد و بعد به دنبال آن تا پایین غلت می زند، بعد از آن این فستیوال شکل می گیرد.

مسابقه ی فستیوال کوپر هیل چیز در واقع متشکل از ۵ سابقه است که ۴ تای آن برای مردان و یکی برای خانم هاست. گاهی هم تپه ی امنی با شیب کم تر برای کودکان در نظر گرفته می شود تا آن ها هم بتوانند به نوبه ی خود به دنبال پنیر غلت بزنند! در هر مسابقه بین ۲۰ تا ۴۰ نفر شرکت می کند و در دوران قدیم فقط بومی ها حق شرکت در آن را داشتند اما حالا مردم تمام دنیا می توانند در این مسابقه شرکت کنند، شما هم می توانید در زمان مناسب به انگلستان سفر کرده و در آن شرکت کنید!






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین