|
|
امروز: دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۱۷۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
آمریکایی ها به دنبال اجرای بندهای 11 تا 13 قطعنامه2231 در موضوع برجام هستند و می خواهند عدم پایبندی ایران را اعلام کنند اما دستگاه هایی که باید با استناد به احکام اینها اعم از شورای امنیت و سازمان ملل و بویژه آژانس هسته ای، عدم پایبندی اعلام شود، اینها کاملا عمل به تعهد و فراتر از تکلیف ایران در این زمینه را اعلام کرده اند.
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام اخیر آمریکا و صحبت های اخیر نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل گفت: آمریکایی ها به دنبال اجرای بندهای 11 تا 13 قطعنامه2231 در موضوع برجام هستند و می خواهند عدم پایبندی ایران را اعلام کنند اما دستگاه هایی که باید با استناد به احکام اینها اعم از شورای امنیت و سازمان ملل و بویژه آژانس هسته ای، عدم پایبندی اعلام شود، اینها کاملا عمل به تعهد و فراتر از تکلیف ایران در این زمینه را اعلام کرده اند.

حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهوری و هیات دولت دوازدهم اظهار داشت: در دیپلماسی عمومی و داخلی هم، معظم له، تاکید بر دشمن شناسی و این باور بود که دشمنان به دنبال توسعه جمهوری اسلامی ایران نیستند و به دنبال سنگ اندازی در این زمینه هستند و باید این واقعیت را برای مردم روشن کرد که نظام از حقانیت برخوردار است و باید حمایت مردمی نیز در عرصه دیپلماسی داشته باشیم.

** ایران می تواند بنیانگذار و سامان دهنده یک دیپلماسی عمومی منصف، حق پسند و حق مدار در عرصه جهانی باشد

وی اضافه کرد: در دیپلماسی خارجی هم روز به روز، دوگانگی ها و دشمنی ها و نقش منفی استکبار در حوزه های مختلف اعم از ترور مشخص می شود و ایران می تواند بنیانگذار و سامان دهنده یک دیپلماسی عمومی منصف، حق پسند و حق مدار در عرصه جهانی باشد چون روز به روز می بینیم به طور مثال گروه های تروریستی توسط آمریکا و ایادی منطقه ای شکل می گیرند اما توسط جمهوری اسلامی ایران شکست می خورند و در قالب راهبردی که محوریت اصلی نرم افزاری و بخشی از حضور سخت افزاری آن بر عهده ایران است جمع می شوند.

فلاحت پیشه در حوزه دیپلماسی خارجی در خصوص عمده تاکید رهبر معظم انقلاب در این حوزه گفت: رهبر معظم انقلاب موضوعی راهمواره مبنی بر اعتماد به دیپلماسی ایران و تردید و شک نسبت به حسن نیت طرف های خارجی مطرح می کنند؛ این که برجام ناقص اجرا می شود علت اصلی آن به نقض تعهد از سوی طرف های خارجی برمی گردد و این در حالی است که ایران با حسن نیت به تعهدات خود عمل کرده است.

**آمریکایی ها نمی توانند تحریم ها را به گذشته برگردانند

وی همچنین در خصوص اقدام اخیر آمریکا و صحبت های اخیر نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل گفت: آمریکایی ها به دنبال اجرای بندهای 11 تا 13 قطعنامه2231 در موضوع برجام هستند و می خواهند عدم پایبندی ایران را اعلام کنند اما دستگاه هایی که باید با استناد به احکام اینها اعم از شورای امنیت و سازمان ملل و بویژه آژانس هسته ای، عدم پایبندی اعلام شود، اینها کاملا عمل به تعهد و فراتر از تکلیف ایران در این زمینه را اعلام کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکایی ها تیمی را مشخص کرده اند که ماموریت این تیم نه پیدا کردن عدم پایبندی ایران بلکه اعمال فشار بر این دستگاه ها است برای این که بهانه ای را مبنی بر عدم پایبندی ایران مطرح کنند اما این که چقدر موفق می شوند باید گفت که در این رابطه سازمان های بین المللی با آمریکا همراه نخواهند شد چرا که پایبندی ایران در عرصه حقوقی این سازمان اثبات شده است.

وی تاکید کرد: حتی اگر آمریکایی ها این موضوع را مطرح کنند نمی توانند تحریم ها را به شرایط گذشته برگردانند. دنیا دیگر آمریکا و حسن نیت آن را باور ندارد و حتی موضع خواهد گرفت و امکان بازگشت تحریم ها وجود ندارد.

فلاحت پیشه افزود: آمریکایی ها هر گاه دیپلماسی را با شکست مواجه کردند تاوان آن را حقوق بشر، مردم و حتی جامعه جهانی داده است که ناامنی های موجود هم ناشی از اقدام های آمریکایی ها بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین