|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۷۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
مرحله یک چهارم نهایی (مرحله دوم پلی آف) پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال جهان امروز (جمعه) با 10دیدار پیگیری می شود.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ششمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان موفق به شکست برزیل پرافتخارترین کشور این رده سنی شد تا به جمع چهار تیم برتر جهان در مرحله نیمه نهایی صعود کند.

مرحله یک چهارم نهایی (مرحله دوم پلی آف) پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال جهان امروز (جمعه) با 10دیدار پیگیری می شود.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از ساعت 19 به وقت محلی و با یک ساعت تاخیر نسبت به برنامه اعلام شده به مصاف برزیل رفت و در یک مسابقه دیدنی سه بر صفر این تیم را شکست داد تا با اقتدار راهی مرحله نیمه نهایی و رقابت چهار تیم برتر این مسابقات شود.

شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 20 و 25 بر 15 برزیل پرافتخارترین تیم این رده سنی والیبال جهان را شکست دادند تا ششمین پیروزی متوالی خود در بحرین را جشن بگیرند.


ملی پوشان نوجوان ایران در دیدارهای قبلی (دور مقدماتی) خود موفق به شکست ایتالیا (سه بر دو)، مکزیک (سه بر صفر)، چین (سه بر صفر) و جمهوری چک (سه بر صفر) شده بودند و در دیدار مرحله نخست پلی آف نیز ترکیه را سه بر صفر شکست داده بودند.


محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ابتدای مسابقه با ترکیه از ترکیب مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.


« لئوناردو افونسو سئیشاش دی کاروالو » سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان برزیل در ابتدای این دیدار از ترکیب ویکتور الکساندر کاردوزو، گابریل دواولیویرا، اریک سوآرز، گیلرمه دو سانتوز، آرتور ناث، ولینتون اوپنکاسکی و برونو بل استفاده کرد.

امتیاز نخست این دیدار به تیم ایران رسید و ادامه دو تیم رقابت بسیار نزدیکی را با هم شروع کردند و وقت استراحت فنی نخست 8 بر 6 به سود ایران شد. در ادامه ایران و برزیل یک به یک امتیازها را برای خود ثبت کردند تا وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 15 به تیم برزیل رسید. در امتیاز 18 بر 17 به سود برزیل دو تیم یک تعویض داشتند که در تیم ایران حسین سلیمان اهری به بازی رفت. ایران یک امتیاز کسب کرد و محمد حسین راستی نیز به میدان رفت و بعد از کسب امتیاز بعدی از سوی برزیل، از زمین بیرون آمد.

در امتیاز 20 بر 19 به سود ایران، سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز 21 بر 19 به سود ایران، برزیل دو تعویضه انجام داد اما باز هم ایران پوئن گرفت، سپس سرمربی برزیل وقت استراحت فنی درخواست کرد که اختلاف سه امتیازی دو تیم بیشتر نشود. در امتیاز 24 بر 20 به سود ایران، برزیل دوباره دو تعویضه انجام داد. آرامش ملی پوشان نوجوان ایران در ست نخست برابر پرافتخارترین تیم این رقابت ها بسیار خوب بود و در بین آنان پوریا یلی نیز با تمرکز و اندیشه امتیاز می گرفت، در نهایت این ست 25 بر 21 به سود ایران به پایان رسید.

در ابتدای ست دوم سرویس اسفندیار با فاصله اندکی به اوت رفت تا نخستین امتیاز به برزیل برسد. در امتیاز چهارم دو تیم برابر شدند. وقت استراحت فنی نخست 8 بر 7 به برزیل رسید. تیم ایران در امتیاز 9 به برزیل رسید. در امتیاز 12 دو پوئن از حریف جلو افتاد که سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کرد. امتیاز سیزدهم برای ایران دو تعویضه برزیل را به همراه داشت اما امتیاز بعدی هم به ایران رسید. ملی پوشان نوجوانان در ادامه نیز نمایش بسیار خوبی برابر برزیل داشتند و در امتیاز 20 بر 15 به سود ایران، سرمربی برزیل وقت استراحت درخواست کرد. راستی و سلیمان اهری نیز در این ست به میدان رفتند. در امتیاز 20 بر 17 به سود ایران، وکیلی درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت این ست نیز 25 بر 20 به سود ایران به پایان رسید تا نوجوانان ایران در ست شماری دو بر صفر از حریف خود پیش بیافتند.


در ابتدای ست سوم نخستین امتیاز برای ایران با اسپک مرتضی شریفی به دست آمد. رقابت دو تیم بسیار نزدیک به هم پیش رفت و برزیل به آب و آتش می زد تا امتیاز کسب کند. وقت استراحت فنی نخست 8 بر 7 به سود ایران شد. در امتیاز 11 بر 8 به سود ایران، سرمربی بزریل وقت استراحت درخواست کرد تا اختلاف امتیازها بیشتر نشود. همانگونه که محمد وکیلی در نشست آنالیز تیم ایران برای مسابقه با برزیل از بازیکنان خواسته بود، ملی پوشان ایران تا آخرین ثانیه های مسابقه جنگیدند و این موضوع شاکله تیم برزیل را بر هم ریخت و در نهایت ست سوم نیز 25 بر 15 به سود ایران شد تا ملی پوشان نوجوان کشورمان به مرحله نیمه نهایی و مسابقات چهار تیم برتر جهان صعود کنند.

برزیل در تمامی دوره های رقابت های والیبال قهرمانی نوجوانان جهان شرکت داشته است و امسال والیبال این کشور پانزدهمین حضور جهانی خود در رده سنی نوجوانان را تجربه می کند.

اندرو کامرون از کانادا و تاتسوهیرو ساوا از ژاپن به عنوان داوران اول و دوم قضاوت دیدار ایران و برزیل را برعهده داشتند.

تیم های ژاپن و روسیه نیز در دیگر دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست حریفان خود شدند تا به جمع چهار تیم برتر این رقابت ها صعود کنند و برنده مسابقه کره جنوبی و مصر چهارمین تیم صعود کننده خواهد بود.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران فردا (شنبه) در مرحله دوم نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار کره جنوبی و مصر می رود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین