|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۷۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
یزدانی در دور سوم مقابل پیتر یانولوف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از مولداوی به روی تشک رفت و از همان ثانیه نخست حملات پیاپی خود را آغاز کرد و وقت نخست را ۸ بر صفر. به سود خود به پایان رساند.با آغاز وقت دوم و پس از ۱۲ ثانیه یزدانی حریف را در خاک نشاند و ۱۰ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید.
نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران با پیروزی مقتدرانه مقابل همه حریفان خود راهی دیدار فینال کشتی آزاد قهرمانی جهان شد اما رضا اطری، بهنام احسان‌پور و یدالله محبی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در پاریس پایتخت فرانسه آغاز شد و ۴ نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند که در نهایت حسن یزدانی با کسب ۴ پیروزی متوالی راهی فینال شد اما رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرمف بهنام احسان‌پور در ۶۱ کیلوگرم و یدالله محبی در سنگین وزن با شکست مقابل رقبا از دور این رقابت‌ها کنار رفتند.

اطری با نمایشی ضعیف حذف شد

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری دارنده مدال برنز آسیا که برای نخستین بار در این رویداد حاضر شده است، در دور اول به مصاف زهیر ال اوراکی از فرانسه رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

اطری در مرحله یک هشتم نهایی مقابل توماس گیلمان دارنده مدال برنز جوانان جهان از آمریکا به روی تشک رفت و در حالیکه تا ۳ ثانیه مانده به پایان ۲ بر صفر از حریف خود عقب بود حریف را بصورت نصفه و نیمه و در حالیکه رقیب آمریکایی پای او را گرو گرفته بود در خاک نشاند که داور تشک ۲ امتیاز به اطری داد که این موضوع بلافاصله با اعتراض مربیان آمریکایی روبرو شد که پس از بازنگری فیلم رای داور بازگردانده شد تا با این حساب اطری در دومین مبارزه ۲ بر صفر شکست بخورد.

با صعود رقیب آمریکایی به فینال، اطری به گروه بازنده‌ها رفت اما در این مرحله نیز با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب آندری یاتسنکو از اوکراین شد و از گردونه مسابقات کنار رفت. این نتیجه در حالی بدست آمد که مسابقه با نتیجه ۴ بر ۴ به سود اطری به پایان رسید، اما با اعتراض مربیان اوکراین داوران ۲ امتیاز به حریف اطری دادند تا اطری با این شکست از گردونه مسابقات حذف شود.

احسان‌پور در سومین حضور هم حذف شد

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۳۱ نفر وزن کشی کرده اند، بهنام احسان پور دارنده مدال طلای آسیا در دور اول مقابل هان سونگ کیم نایب قهرمان سال ۲۰۱۷ آسیا از کره شمالی با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید اما در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب یولیس بونه رودریگوئز، دارنده مدال برنز جهان و نفر پنجم المپیک از کوبا شد و از دور رقابت ها کنار رفت تا در سومین تجربه جهانی خود نیز باز هم ناکام باشد.

حذف مدعی نخست توسط کشتی‌گیر روس

گاژی مراد رشیدوف روس و دارنده طلای اروپا نیز در همان دور نخست با برتری ۱۱ بر صفر مقابل حریف مجارستانی برای مدعیان این وزن خط و نشان کشید و در دور بعد نیز لوگان استیبر آمریکایی که سال گذشته طلای جهان را بر گردن آویخت را با نتیجه سنگین ۱۱ بر صفر شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید.کشتی‌گیر روس در ادامه ولادیمیر خینچگاشویلی مدعی نخست این وزن و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک را ۵ بر ۳ برد و به نیمه نهایی رسید.وی در نیمه نهایی نیز چنگیز اردوغان ترک را ۸ بر ۲ برد و فینالیست شد.

یزدانی مقتدرانه فینالیست شد

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۳۴ نفر حضور دارند حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک و نقره جهان پس از استراحت در دور اول در دور بعد به مصاف عظمت دولت بیکوف نایب قهرمان آسیا از قزاقستان رفت و در پایان ۱۲ بر ۲ به برتری رسید.

وقت نخست این مبارزه ۱۰ بر ۲ به سود یزدانی به پایان رسید و در حالیکه در ثانیه پایانی یزدانی حریف را در خاک نشاند، زمان نخست به پایان رسید تا کار حریف قزاق در همان وقت نخست به پایان نرسد.اما با گذشت تنها ۲۰ ثانیه از وقت دوم یزدانی حریف خسته خود را بار دیگر در خاک نشاند و این مبارزه را ۱۲ بر ۲ به پایان رسانید تا تماشاگران حاضر در سالن شدیدا او را مورد تشویق قرار دهند.

یزدانی در دور سوم مقابل پیتر یانولوف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از مولداوی به روی تشک رفت و از همان ثانیه نخست حملات پیاپی خود را آغاز کرد و وقت نخست را ۸ بر صفر به سود خود به پایان رساند.با آغاز وقت دوم و پس از ۱۲ ثانیه یزدانی حریف را در خاک نشاند و ۱۰ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید.

یزدانی در یک چهارم نهایی به مصاف الکساندر گوستیف نایب قهرمان اروپا از آذربایجان رفت.یزدانی در این مبارزه نیز طبق عادت همیشگی از همان ثانیه نخست حملات پیاپی خود را آغاز کرد و حریف را از تب و تاب انداخت و تایم نخست را ۵ بر صفر پیروز شد.در تایم دوم نیز یزدانی در ۲ دقیقه ،۵ امتیاز گرفت و ۱۰ بر صفر پیروز شد تا تماشاگران حاضر در سالن بار دیگر او را شدیدا مورد تشویق قرار دهند.

نابغه کشتی ایران در ادامه و در دیدار ماقبل فینال به مصاف ولادیسلاو والیف قهرمان جوانان جهان از روسیه رفت.یزدانی مبارزه را باز هم رو به جلو آغاز کرد و با حملات مداوم حریف روس را سردرگم کرد و از نفس انداخت و در وقت نخست ۳ امتیاز گرفت.

کشتی‌گیر روس در وقت دوم نایی برای دفاع در مقابل حملات پیاپی یزدانی نداشت و با پارگی اندک ابرویش که با ضربه به صورت یزدانی ایجاد شد بر روی تشک دراز کشید و دقایقی را استراحت کرد که این موضوع با اعتزاض یزدانی روبرو شد اما در نهایت یزدانی ۴ بر صفر پیروز شد و مقتدرانه به فینال رسید.

یزدانی برای کسب اولین مدال طلای خود در جهان باید به مصاف بوریس ماکوئف از اسلواکی برود.

محبی در اولین تجربه جهانی حذف شد

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی دارنده مدال طلای آسیا که اولین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کرد، در دور اول و در دیداری سخت به مصاف داوید مودزمانشویلی نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن و نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۱  از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید تا به بردی ارزشمند دست پیدا کند.

محبی در دور بعد و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آلن زاسایف دارنده مدال نقره جهان از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

محبی در این مبارزه در حالیکه تا ثانیه‌های پایانی ۲ بر ۲ شکست خورده بود با جسارت و جنگندگی مثال زدنی ۴ امتیاز از حریف نامدار خود گرفت و پیروز این مبارزه سخت شد.

محبی در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف نیکولاس گویاژوفسکی کشتی‌گیر نه چندان مطرح آمریکایی رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۴ و با ناداوری شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.در حالیکه محبی یک امتیاز از حریف عقب بود در ثانیه‌های پایانی موفق شد پای حریف آمریکایی را به بیرون از تشک ببرد که در این هنگام داور وسط یک امتیاز به محبی داد اما رییس تشک با آن مخالفت کرد تا به این ترتیب محبی بااین شکست حذف شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین