|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۷۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: درمانگاه مجهز ایران در عرفات راه اندازی می شود تا به زائران ایرانی خدمات ارائه دهد.
 رئیس سازمان حج و زیارت گفت: درمانگاه مجهز ایران در عرفات راه اندازی می شود تا به زائران ایرانی خدمات ارائه دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از بازدید از بیمارستان زایران ایرانی در مکه مکرمه گفت: امسال شمار بیماران حساس و نیازمند مراقبت‌های ویژه بسیار کمتر از دوره‌های گذشته است و این نشانه لطف خداوند متعال است.

وی با اشاره به همکاری مجموعه پزشکی ایران با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی عربستان سعودی گفت که همکاری نسبتا خوبی میان مراکز درمانی دوکشور در موسم حج وجود دارد.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اعزام کادر پزشکی باتجربه در موسم حج امسال گفت: حضور پزشکان و کادر درمانی باتجربه و استقرار تجهیزات مورد نیاز موجب آرامش خاطر حجاج و بستگان آنهاست.

وی از تلاش‌های انجام شده برای ارایه بهترین خدمات درمانی برغم برخی کاستی‌ها که طبیعی هم هست؛ قدردانی کرد و گفت: هم اکنون مشکل خاصی در ارایه خدمات پزشکی به بیماران وجود ندارد.

حجت الاسلام قاضی عسکر از سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت؛ پیرحسین کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت و محمد تقی حلی ساز رئیس بیمارستان ایرانیان در مکه مکرمه قدردانی و ابراز امیدواری کرد شرایط کار در سال‌های آینده با تامین تجهیزات بیشتر روان‌تر و بهتر شود.

در این بازدید که حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشت؛ در پاسخ به پرسشی گفت: ما طبق روال سال‌های گذشته درمانگاه مجهزی را در سرزمین عرفات برپا می‌کنیم و هم اکنون تجهیزات لازم برای این درمانگاه تامین و آماده استقرار است.

وی گفت که تدابیر لازم برای انتقال بیماران به عرفات و انجام اعمال و مناسک حج در ایام تشریق برای بیماران نیز پیش بینی شده است و مشکلی برای بیماران بستری وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با تبریک فرارسیدن روز پزشک به کادر پزشکی کشورمان ابراز امیدواری کرد مراحل خدمت رسانی به زایران و بویژه بیماران بهتر از قبل ادامه یابد.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز اظهار داشت: امسال علیرغم تاخیر در بازگشایی درمانگاه‌ها؛ ارایه خدمات به بیماران به سهولت انجام می‌شود و مراجعات نیز کمتر از سال‌های گذشته است.

وی گفت: در حال حاضر ۷ بیمار در بیمارستان‌های کشور میزبان بستری هستند و ۴۷ نفر نیز در بیمارستان زایران ایرانی در مکه بستری هستند که حال عمومی همگی خوب و رضایتبخش است.

وی گفت که نگرانی بابت انجام اعمال و مناسک حج در ایام تشریق برای بیماران وجود ندارد.

مرعشی سن اکثر بیماران را بالای ۶۰ سال دانست و گفت: عمده مراجعه به مراکز درمانی را بیماران قلبی و تنفسی تشکیل می‌دهند.

به گزارش میزان، وی درعین حال گفت که بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر دیالیز نیز خدمات لازم را دریافت می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین